Team Toth ügy – Folytatásos pletyka

Az olasz sajtó továbbra is a MotoGP magyar csapatán, a Team Tothon „lovagol”. A fő ok hát persze, hogy a pénz, de az igazsághoz azért ennél több is hozzátartozik. Lássuk, hogy „miből élünk”… – számol be a motogphirek.hu

Az asseni futam előtt is ment a parádé, mely szerint a Team Toth nem fizetett az Apriliának, így a gyár nem bocsájt majd a csapat rendelkezésére olyan létfontosságú alkatrészeket, melyek elengedhetetlenek a versenyzéshez. Az ügy végül megoldódott, Pasini és Imi pedig mégis csak pályára gurult. Az egyszeri most azt mondaná, pontosabban azt a kérdést tenné fel magának, hogy vajon miért nem fizetett a Team Toth, talán nincs elég pénzük és utolérte őket a világgazdasági válság? Ilyenről azonban szó sincsen, a történet ennél sokkal egyszerűbb, ugyanakkor mégiscsak komplikált.

A Toth csapat valóban csak fenntartásokkal hajlandó fizetni az Apriliának, na de miért is? Azért, mert sem Imre, sem pedig Mattia Pasini nem olyan gyári motort kap, mint például Alvaro Bautista, vagy éppenséggel Hector Barbera. Ez alatt azt kell érteni, hogy a Team Toth versenyzőinek gyári motorjai technikai szempontból bizonyos paraméterekben elmaradnak az előbb említett motorosok versenygépeitől. Ebből kifolyólag a „story” pedig igen logikus, hiszen idősebb Tóth Imrének olyan szerződése van a gyárral, mely szerint ők is „normális” gyári gépeket kapnak, így nem is csoda, ha csak fenntartásokkal bocsájtja a csapat a gyár rendelkezésére a motorok „bérleti díját”. Ez körülbelül olyan, mintha az ember venne a boltban egy látszólag bontatlan vajat, amiről otthon kiderülne, hogy már hiányzik belőle valamennyi.

Az Aprilia viszont „veri az asztalt”, hogy ő márpedig pénzt akar látni. Na igen, de előbb talán azt is kéne cserébe adni, amit vár az ember a sok „lóvéért” cserébe. Pláne, hogy utólag bebizonyosodott, hogy Imre motorja még mindig nem az a gyári motor, amilyennek lennie kéne, illetve valamelyest Pasinié sem. Egy olasz internetes hírportál értesülései szerint, a szituáció ugyan az, mint a Holland GP előtt. A hírek szerint az Aprilia addig nem bocsájtja Pasini csapatának a rendelkezésére az olasz motorjának elektronikai vezérlőegységet, amíg a már fent említett pénzügyi követelésük nem teljesül.

Ezen felül Mattia Pasinit a Pramac Ducatival hozták hírbe, miszerint az angol nagydíj után talán ő válthatná Niccolo Canepát. Ha nem is Pasini menne a helyére, de Canepa „leváltása” igen valószínűnek tűnik, hiszen a fiatal olasz nemigen hozza az eredményeket, hiszen ha Laguna Secában nem estek volna ki annyian és emellett nem lenne olyan csekély a mezőny létszáma, akkor minden valószínűséggel esélye sem lenne a pontszerzésre. Sőt, még így is elég sokszor nehezére esik nem az utolsó helyen motoroznia. Tény ami tény, nem könnyíti a dolgát, hogy Canepa nem ismeri a pályákat, valamint, hogy a leggyengébbik csapatok egyeikében kapott csak helyet.

forrás: motogphirek.hu

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s