Az Aprilia mégis beszáll a Moto2-be?

A hír ugyan még nem hivatalos, azonban nagy valószínűséggel, a korábbi információkkal ellentétben, az Aprilia, mégiscsak részt kíván venni a 250-es kétütemű gépeket felváltó, 600-as négyütemű Moto2-es kategóriában – írja a motogphirek.hu

A MotoGP paddockjában állítólag az a hír járja, hogy az Aprilia jövőre annak ellenére ott lesz a Moto2-es géposztályban, hogy még tavaly a gyár úgy határozott, hogy márpedig nem fog részt venni a megújuló középső kategóriában. 2008-ban és azelőtt, a legjobban az Aprilia, illetve a KTM tiltakozott az ellen, hogy a jelenlegi kétütemű 250-es motorokat, hatszázas négyüteműek váltsák fel. Egy ideig a teljes váltást ellenezték, amikor azonban látták, hogy ez elkerülhetetlen, akkor azt szorgalmazták, hogy 500-as kétütemű gépeket vezessenek be a 250-esek helyén. Ez a törekvés viszont kudarcba fulladt, így tulajdonképpen ennek is köszönhető, hogy a 2008-as év végén a KTM kivonult a negyed-literes géposztályból. Az osztrákok azért döntöttek így, mert ők már előre megmondták, hogy ha jön a 600 négyütem, akkor ők nem óhajtanak a továbbiakban részt venni a középső kategóriában, mindennek fényében pedig pénzpazarlás lett volna a 2009-es 250-es KTM fejlesztése, így inkább 2008 végén búcsút mondott a gyár a 250-nek.

Mindezeken felül nyílt titok volt, hogy az Aprilia és a KTM is azért ellenzi nagyon a dolgot, mivel nincs sok tapasztaltuk a négyütemű versenygépeket illetően. Most azonban, hogy a motorblokk egységes lesz (amit a Honda szállít majd mindenkinek) és csak a vázat gyártják maguknak a csapatok/gyárak, így egészen más a helyzet, de cseppet sem egyszerűbb, mint előtte volt. Az információk szerint az Apriliiának akár már egy hónap múlva is lenne kész Moto2-es gépe, viszont ha az a csapatokhoz kerülne, akkor okozna csak igazán nagy fejtörést, hogy milyen logo is menjen fel az idomra, hiszen a váz az Aprilia, a motorblokk pedig Honda, valahol pedig fel kell tűntetni, hogy az adott csapat milyen géppel is megy. Kissé komikusan festene, ha a HRC felirat mellett ott lenne az Aprilia is. Ez körülbelül olyan, mintha egymás mellett kellene elképzelnünk a Pepsi és a Coca Cola logoját, persze ez egy nagyon leegyszerűsített és primitív példa.

Ugyanez a probléma lépne fel az MV Agusta, és a Benelli esetében is, akik egyébként korábban már jelezték, hogy részt kívánnak venni a Moto2-ben. A Honda nyilván nem hagyná, hogy sehol se legyen feltűntetve, pontosabban ne sugallja semmi azt, hogy ők szállítják az összes csapatnak az erőforrást és értelemszerűen az Aprilia sem mondana le a saját reklámjáról. Ezen kívül a szponzorok összeegyeztetése is komoly gondokat okozhat még, de ezt hagyjuk inkább a nálunk sokkal okosabb emberekre, akik ezt az egészet kiügyeskedték, mondván, hogy ők egy sokkal jobb sorozatot hoznak létre, mint a 250-es volt.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s