Bemutatták a Moto2-erőforrásokat

A tegnap elkezdődött hivatalos 125/Moto2 teszt során mutatták be először a Moto2-es szériában hivatalos, a Honda által kifejlesztett hatszázas négyütemű motorblokkokat – írja a motogphirek.hu.

Az erőforrásokat a szombati nap során szállították le a csapatoknak, akik a hétfői nap során vethették be őket először. Az új kategória 600 köbcentis négyütemű erőforrásait alapjaiban véve a világ legnagyobb motorgyártója, a Honda fejlesztette ki, de a munka további részét – a motorok előkészítése, finomhangolása – a svájci illetőségű GEO Technology végzi.

A motorok további fejlesztése szigorú szabályok közé van szorítva, lévén egyenmotorokról beszélünk, tehát minden csapat ugyanazt az erőforrást kapja, melyet aztán saját mérnökei javítgathatnak tovább. A fejlesztéseket a világszerte elismert mérnök, Osamu Goto fogja felügyelni, aki többek között megfordult már a Ferrari valamint a Honda Forma1-es alakulatánál is mint vezető mérnök. A japán szakember jelenleg a Geo Technology alkalmazottja. Goto beszámolója szerint a Moto2-es erőforrások további fejlesztései három alappilléren nyugodnak: megbízhatóság, erő valamint stabil, kiegyensúlyozott teljesítmény.

„A csapatok dolgozhatnak a befecskendezésen, függően attól, hogy milyen levegőbevezető és kiáramoltató rendszert alkalmaznak, de ha a HRC által megadott irányelvek szerint fognak munkálkodni, a különböző csapatok által használt erőforrások közt csekély lesz a különbség.” – mondta Goto – „A motorokat minden 1500km után ellenőrizni fogjuk, ami nagyjából három versenyt jelent. Számításaink szerint ezen intervallumokon belül az erőforrásaink stabil teljesítmény leadásra lesznek képesek, de ez természetesen függ attól is, hogy milyen stratégiát alkalmaznak a csapatok.” A Hondának és a Geo Tachnology-nek arra is kellett gondolni, hogy kizárják az esetleges fejlesztési manipulálás lehetőségét, ezért minden motort biztonsági plombákkal látták el. A plombák érintetlenségének vizsgálatát versenyről versenyre az a Mike Webb fogja ellenőrizni, aki a MotoGP technikai igazgatójaként dolgozik immáron jó ideje: „Négy plomba lesz, melyek a motor négy alapvető részéhez történő hozzáférést fogják meggátolni. De ezen felül hozzáférésünk van a technikai adatokhoz is, melynek segítségével akár távolról is meg tudjuk állapítani, hogy a motor felhasználását a szabályok szerint meghatározott kereteken belül végzik –e, avagy sem.” – árulta el Webb.

(motogphirek.hu)

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s