F1: Nyilatkozatok Malajzia előtt

Hétvégén a harmadik futammal folytatódik a Forma-1 idei szezonja. Nézzük a pilóták hogyan értékelik Ausztráliát, és mit várnak a Maláj Nagydíjtól. (McLaren, Robert Kubica)

McLaren

Jenson Button:
Óriási eredmény volt, hogy Melbourne-ben megszereztem a szezon első győzelmét, és ez még nagyobb lelkesedést adott a csapatnak. Bizakodó vagyok, még akkor is, ha a Sepang-i pálya nem a mi autónknak fekszik. Ettől függetlenül úgy gondolom, ott leszünk az élen, és harcolni fogunk az első helyért.
Bár még csak két versenyen vagyunk túl, úgy tűnik jól haladnak a fejlesztéseink, ami már a teljesítményen is meglátszik. Láttam, hogy 2009-ben hogyan dolgozott ez a csapat és ez volt a fő ok, amiért leszerződtem a McLarenhez. Biztos vagyok benne, hogy sokkal gyorsabban fejlődünk, mint a riválisaink.
Sepang egy fantasztikus pálya, szeretek ott versenyezni és azt hiszem, még tovább segíthetem az autó fejlesztését. Ez a pálya nem csak, hogy megköveteli a precíz vezetést, de gyorsnak is kell lenni. Azt hiszem ezt a pályát mindenki nagyon szereti.

Lewis Hamilton:
Sepangban vannak a leggyorsabb kanyarok a versenynaptárban. Idén van egy jó autónk, ami sokkal alkalmasabb a pályára, mint tavaly. Optimista vagyok és bízom a jó eredményben. Gyors körök vannak, és megfelelő leszorítóerő szükséges. Bizonyos szempontból hasonlít a barcelonai pályára, ahol már teszteltünk a szezon előtt. Hiszem, hogy versenyképesek leszünk a hétvégén. Ugyanakkor még mindig úgy érzem vannak hiányosságaink, de megfogjuk oldani őket a lehető leghamarabb. Tavaly láttuk, hogy mi történt itt, az időjárás közbeszólt. Abban bízom, hogy idén száraz versenyre kerül sor és nem fog fenyegetni minket az eső.

Renault

Robert Kubica:
A második helyem Melbourne-ben tökéletes eredmény volt. Jó volt a rajtom, meglehetősen könnyen vettem be az első kanyart, aztán az első kerékcsere után jó pozícióba kerültem. 50 kört kellett megtennem a lágy gumikkal, és nem volt könnyű magam mögött tartani a gyorsabb autókat. Kívülről bár nagyon izgalmas verseny volt, számomra bent a pilótafülkében nagyon egyszerű. Csak koncentrálnom kellett és vigyáznom a gumikra. Volt egy jó csatám Hamiltonnal és Massával, de az összes előzés a hátam mögött történt.
Még mindig nagyon nehéz megítélni, hogyan fejlődik az R30, mert az Albert Park teljesen más pálya volt, mint a Bahrein-i. Vannak persze pozitív dolgok az autóban, amivel elégedett vagyok, például, hogy könnyen vezethető. Vannak azonban hiányosságok a teljesítményben.
Melbourne nem volt egy normális verseny, hiszen változékony időjárás volt, és bár nagyon jó, hogy a dobogón végeztem, mégis reálisan látjuk a dolgokat. Meg kell győződnünk arról, hogy a következő versenyeken képesek vagyunk-e a dobogóért harcolni.
Nem tudom, hogyan fog működni az R30 a gyors kanyarokban. Nem hiszem, hogy ez a pálya feküdni fog nekünk, de melegben jobban teljesít az autó, és ez segíthet nekünk Malajziában. Nehéz pálya, sok kanyarral, de szélesek, így lehet majd előzni. Én úgy gondolom idén nehezebb lesz ezekkel a gyors kanyarokkal megbirkózni, hiszen több üzemanyagunk lesz. És van még egy nagy veszély, ez pedig nem más, mint a viharok. Lehet, hogy ismét vizes futamunk lesz.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s