A Ferrari csapat a maláj futam előtt

A Ferrari már javában készül Kuala Lumpurban az idei szezon harmadik futamára a Maláj Nagydíjra. A Ferrari jelenleg vezeti a pilóták és a konstruktőri versenyt is.

Stefano Domenicali a Ferrari csapat igazgatója nagyon elégedett a Melbourne-ben elért harmadik illetve negyedik hellyel.
„Figyelembe véve, hogy mi történt a versenyen elégedettek lehetünk az eredményünkkel, részben azért is, mert legközelebbi riválisaink sem szereztek sok pontot.

Domenicali kitért arra is milyen izgalmas verseny volt az elmúlt hétvégén.
„Úgy gondolom nem egyedül vagyok azzal, hogy izgalmas futamot láthattunk az Albert Parkban. A Forma-1 rajongók szerte a világon elégedettek, hiszen egy látványos versenyt láthattak. Azok, akik fanyalogtak Bahrain után, azok most újra átgondolják, hogy talán nem kellene egy verseny után következtetéseket levonni. Persze ez most azt sem jelenti, hogy a Forma-1 visszatért aranykorába, ha egyáltalán volt neki.”

Egy új páros összeszokása mindig időt vesz igénybe, de úgy tűnik Fernando Alonso és Felipe Massa egy igazán erős páros. A brazil ugyan rengeteget hibázott és óvatosan is vezetett, de ez meghozta neki a harmadik helyet, míg Alonso ezúttal is bizonyította fantasztikus képességeit. Talán Fernando mostanra megtanulta milyen csapatjátékosnak lenni, hiszen megelőzhette volna Massát, mégsem tette. Pedig ha egy Hamilton lett volna előtte …

A Ferrari csapat logisztikai vezetője Massimo Balocchi beavat minket abba, hogyan is történik a csomagolás egy-egy versenyről.
„Az Albert Parkban késő este kellett pakolnunk, hiszen később kezdődött a futam. A boxutcába beállnak a kamionok és feltesszük a konténerre a felszereléseket, amik aztán kimennek a reptérre. Ott vám ellenőrzés zajlik és már repülhetnek is a dolgok Kuala Lumpurba, hogy aztán kedden ugyanezt megtegyük csak fordítva. Nem minden általunk használt dolog kerül a levegőbe, annak érdekében, hogy pénzt és időt spóroljunk meg már januárban küldünk kamionokat Bahrain-ban, Ausztráliába, Malajziába és Kínába. Ezekben vannak alkatrészek és műszaki berendezések. Miután lezajlik a verseny ezek a kamionok visszatérnek Európába, hogy aztán az utolsó versenyekre ismét elinduljanak a tengeren keresztül.

Balocchi a csapat összetételéről is mesélt.
„65 fővel utazunk rendszeresen, de 45 fő dolgozhat egyszerre, így tudnak pihenni a mérnökök. Általában két szállodában vagyunk, közel egymáshoz, amit már 1 évvel korábban lefoglalunk. Már most meg van a 2011-es Melbourne-i futamra a szállodánk.

A Ferrari az 1999-ben átadott maláj pályán több sikert is elkönyvelhetett. Mindjárt az első versenyt Eddie Irvine nyerte meg, majd a következő kettőt Michael Schumacher. A német 2004-ben is győzött, majd 2008-ban Kimi Raikkönen. Fernando Alonso, aki most a Ferrari pilótája, korábban már kétszer győzött ezen pályán, 2005-ben a Renault-val, míg 2007-ben a McLarennel.
Sepang nagyon nehéz pálya, hiszen a meleggel és a magas páratartalommal is meg kell küzdeniük a pilótáknak. Az F10-re külön fejlesztéseket alkalmaznak majd, és ők is remélik ezúttal a trópusi vihart megússzák. Mint arról már írtunk a futamot 1 órával előrébb hozták, így nagy valószínűséggel még a trópusi esőzés előtt leintik a futamot.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s