Hatalmas küzdelmet követően a dobogósok nyomában Ifj. Kiss László

Két és fél hónapos szünetet követően indult újra a Grepton Rali-Túra Bajnokság ózdi futamán Kiss László, aki újraépített Mitsubishijével a negyedik helyet szerezte meg. A HELL Racing Team fiatal versenyzője elégedett az eredményével, és állítja, ha még egy kicsit sikerül az autó teljesítményén javítaniuk, akkor jövőre megcélozhatják a bajnoki dobogót.

A két és fél hónapos kényszerpihenő alatt szinte csodát tettek Kiss László szerelői, hiszen az N-es Mitsubishi Lancer EVO 6-ból egy igazi versenygépet „varázsoltak”. Az igazi vizsga azonban a hétvégi, Ózdon rendezett bajnoki futam volt, ahol Laci és navigátora, Varga Zsuzsanna végül az abszolút negyedik helyen végzett annak ellenére, hogy folyamatosan fék problémákkal küzdöttek. A nehézségek ellenére az utolsó gyorsaságin már a második helyen értek célba. „Nagy csatában szereztük meg a negyedik helyet!” – nyilatkozta Kiss László.

– Ilyen hosszú szünetet követően milyen érzés volt újra bajnoki futamon indulni?

Ifj. Kiss Laci: Nagy csatában szereztük meg a negyedik helyet! Ez mindenképpen jó érzéssel tölt el. Ám már a kezdetnél furcsa előérzéseim voltak, amikor a 13-as rajtszámot kaptuk. Annyi rossz történt már velem, hogy kissé babonás lettem.

– De nem akarod azt mondani, hogy ettől kezdve üldözött a balszerencse?

Ifj. Kiss Laci: A szombati prológon még semmi gond nem volt, ugyanis benne voltunk a legjobb ötben. Ám szokatlannak éreztem az autót, és bevallom, ezen a talajon jobb eredményt vártam magamtól. Aztán jött a vasárnapi első két gyorsasági. Az elsőn utolértem egy másik autót, ami másfél körön keresztül feltartott, így azonnal összeszedtem – az első tiszta körömhöz képest – harminc másodperc hátrányt. Ezután fékproblémák következtek, ami miatt a szakasz nagy részét a fékpedál folyamatos pumpálásával tettem meg. Mivel közel volt a második gyorsasági rajtja, így nem volt időnk a fékek visszahűtésére. Mentünk tehát nélküle, így viszont a táv több mint a felét gurulva tettük meg.

– Ha most azt állítod, hogy féktelenül mentél végig a versenyen, tényleg elhiszem, hogy balszerencsét hoz a 13-as szám…

Ifj. Kiss Laci: A srácok minden kör utáni szervízben fékolajat cseréltek, illetve a fékerőt állítottam úgy, hogy kevesebb terhelése legyen az első fékeknek, de igazából csak motorfékkel lehetett kellő féktávot venni. Mindenesetre, amikor törölték a harmadik gyorsaságit, amelyet a kedvenc részemen rendeznek meg, akkor már nagyon borúsan láttam a közeli jövőt. Ám innentől kezdve hirtelen minden jóra fordult. Az utolsó három szakaszon olyan teljesítményt nyújtottunk, hogy a végén – egy-két másodperccel ugyan-, de sikerült megszereznünk a negyedik helyet. Ráadásul az utolsó gyorsaságin már a második legjobb időt értük el.

– Akkor elégedett vagy a szerelőiddel, akik két és fél hónap alatt versenyképes autót adtak alád?

Ifj. Kiss Laci: Kemény munkát végeztünk, hiszen rengeteg munkaóra van az autóban. Összességében pozitív érzéseim vannak a kocsival kapcsolatban, és azt mondom, némi módosítás után, a fékrendszer kijavítását követően jövőre ezzel az autóval megcélozhatjuk a dobogót a bajnokságban.

– Többes számban beszélsz…

Ifj. Kiss Laci: Természetesen, hisz navigátorommal, Varga Zsuzsannával egy csapatot alkotunk az autóban és a való életben is. Nagyon jól kiegészítjük egymást, és annak külön örülök, hogy Zsuzsa olyan navigátor, aki végzi a saját dolgát a versenyeken, nem pedig helyettem akar vezetni.

Forrás: Anderson Communications/HELL Racing Team

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s