A Williams veterán pilótája elképzelni sem tudja, hogy mi lesz Szingapúrban, ha esne az eső

A hétvégén a Forma-1-es sorozat egyik legizgalmasabb helyszínén, Szingapúrban folytatódik az idei Forma-1-es világbajnokság. A pálya vonalvezetése a szakemberek szerint a monacói és a valenciai ring karakterisztikájával hasonlatos, így a futamon nagyon fontos lesz az autók leszorítóereje, valamint az, hogy a pilóták mennyire tudnak a gumikkal és a fékekkel megfelelően bánni. Rubens Barrichello az évad egyik csúcspontjának tartja a szingapúri versenyt, a száguldást a villanyfényben, ám azt még ő sem sejti, vajon mi vár rájuk akkor, ha ezen a versenyen is esni fog az eső. A Williams brazil pilótája azért vállalkozott arra, hogy száraz körülmények között körbevigye az olvasókat a szűk utcai pályán.

Az ultramodern környezetben, 3 millió wattos világítás mellett száguldozhatnak a Forma-1 idei tizenötödik versenyén a pilóták Szingapúr utcáin. Az biztos, ezen a pályán a Williams autóit nemcsak a magyar támogató, a HELL Energy energiaitalainak pokoli ereje kell, hogy segítse, hanem a jó beállítások. Az évad utolsó nagy fejlesztési csomagját éppen itt bevető brit istálló veterán pilótája, Rubens Barrichello az éppen Szingapúrban uralkodó esős időjárás miatt aggódik egy kicsit.

„Noha Ázsia egyetlen utcai pályáján egyébként sem lehet eszeveszetten száguldozni, mint mondjuk két hete a monzai ringen, ugyanakkor az 5073 méter hosszú aszfaltcsíkon szinte végig maximális figyelemmel kell köröznünk. Nem kevesebb, mint 23 kanyar található a pályán, nem egy kilencven fokos, így a leszorítóerőnek és a jó fékeknek végig nagy szerepe lesz a hétvégén. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a számunkra szokatlan időpontban rendezett időmérőn és futamon is eshet, bizony igencsak izgalmas napoknak nézünk elébe. Nem elég, hogy villanyfényben száguldunk a szűk pályán, az az eső miatt még csúszóssá is válik, ráadásul nem tudjuk, miként zavarja majd a látásunkat a rengeteg visszatükröződés. Őszintén remélem, hogy a szervezők tényleg átaszfaltozták a pályát, mert az elmúlt két versenyen a hepehupás részek bizony igencsak próbára tettek mindenkit“ – kezdte a pályaismertetőjét Barrichello.

A pilótáknak mindezek mellett még ahhoz is hozzá kell szokniuk, hogy ezúttal az óramutató járásával ellentétes lesz a menetirány, és utoljára ezzel a Török Nagydíjon találkozhattak. A lassú, utcai pályáknál megszokott módon legfeljebb egy kör felét teszik meg padlógázon a versenyzők, ezért Barrichello szerint mindenképpen fontos lesz a fékek jó beállítása, illetve a helyes gumitaktika kiválasztása

„Az eddigi tapasztalataim szerint a Bridgestone az utcai páyákon már bevált szuperlágy és közepes keverékű abroncsait hozza el Szingapúrba is, melyek vasárnapra már sokkal jobban tapadhatnak majd az edzéseken felvitt gumiréteg miatt. Éppen ezért úgy vélem, újfent egycserés taktikával fog a mezőn nagy része versenyezni vasárnap, míg az időmérőn a szuperlággyal lehet majd jobb eredményeket elérni. Nagyon fontos lesz, hogy a fékek is bírják a terhelést, hisz az előző két futamhoz képest itt sokkal gyakrabban használjuk, hisz a kör majd 21 százalékán vagyunk kénytelenek fékezni“ – folytatta a veterán brazil pilóta.

A magyar HELL Energy által támogatott Williams versenyzője mindkét eddigi futamon indult, és a feledhető 2008-as teljesítménye után tavaly a hatodik helyen végzett. Induljunk el vele egy virtuális körre a szingapúri pályán.

„A célegyenesbe fordulva egészen 290-ig felmegy a sebességünk, mielőtt a hárma kanyarkombinációhoz érünk, amelyből a harmadik egy nagyon komoly visszafordító, melyet kettesben, úgy kilencvennel vesszünk. Az ötös kanyarig közepes a tempónk, majd utána jön egy hosszabb, ugyanakkor gyors szakasza a pályának, és majd háromszázas tempóval esünk be a hetes kanyarba, ahol kettesig kapcsolunk vissza, és bizony nem ritka, hogy itt 4G erő ér minket. Ehhez hasonló lassú kanyar a 8-as és a 9-es is, melyek után egy rövid időre felkapcsolunk akár hatosig is. Az utána következő sikánban ismét vissza kettesbe, majd fel négyesbe, hogy kellő lendülettel elérkezzünk a 13-as kanyarig, ahol csak a legjobb féktáv mellett lehet tisztán továbbhaladni, megközelítőleg 280-as tempóig. A 14-es kanyar bevételét követően egy pillanatra sem hagyhatunk ki, hisz kanyarok váltják egymást rövid egyenes szakaszokkal, és aki itt elbambul, könnyen a falon találhatja magát. A 21-esből kijöve aztán folyamatosan gyorsulunk, és két ívet bevéve már rá is fordulhatunk a célegyenesre, hogy újabb kört tegyünk meg“ – zárta le a szingapúri körét Barrichello.



Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s