Kiss Pál Tamás: „Nagyon élvezem a gyakorlást az új autóval!”

Alig szerezte meg Kiss Pál Tamás, a HELL Racing Team versenyzője a Brit Forma Renault sorozat harmadik helyét már száguld tovább az újabb sikerek és álmai megvalósítása felé. A versenyszezont követően ugyanis csapata – az Atech- lehetőséget biztosított a pilótának arra, hogy az estorili pályán három napon keresztül gyakorolhasson az istálló GP3-as versenyautójával. A Forma-1 előszobájának is tartott kategória portugáliai tesztsorozatán Tamás remekül helyt áll, hiszen az első napon megszerzett harmadik helye után a második megmérettetésen is képes volt felvenni a legjobbak tempóját.

Igazi nyár fogadta Kiss Pál Tamást a portugáliai Estorilban, ahol az egész éves kiváló teljesítményének – harmadikként zárt a Brit Forma Renault bajnokságban – köszönhetően a csapata lehetőséget biztosított számára, hogy kipróbálja, mire képes a GP3-ban. Ez a kategória már a Forma-1 egyik előszobája, és ha itt is hasonló eredményeket produkál majd, mint idén a Brit Formula Renault versenysorozaton, akkor valóra válhat dédelgetett álma, hogy Forma-1-es pilótaként folytassa pályafutását . A három napos tesztelésen Tamás eddig remekül helyt állt, hiszen már az első gyakorlást a harmadik helyen zárta – és mindössze csak 23 ezreddel maradt le az első helyen végzett pilótától.

– Azt hiszem, minden fiatal versenyző ilyen bemutatkozásról álmodik egy új kategóriában. Milyen érzés volt úgy kiszállni az autóból, hogy szinte újoncként megnyerted az első tesztet?

Kiss Pál Tamás: – Még most is alig akarom elhinni, hogy csak 23 ezreddel maradtam le az elsőtől, és rögtön az első nap a harmadik leggyorsabb kört tudtam teljesíteni az estorili pályán. Nagyon tetszik az autó, nagyon élvezetes vezetni, ám be kell, hogy valljam, bizony fárasztó is számomra, hiszen eddig nem vezettem ilyen erős autót. Itt már 3G hat ránk a kanyarokban, és a Forma Renault-ban már rég elszálltam volna olyan helyzetekben, ahol a GP3-as autó még simán tapad.

– Gondolom a második nap már mindenki a remekelő újoncra volt kíváncsi. Hogy sikerült a folytatás?

Kiss Pál Tamás: – A délelőtti gyakorláson mindössze egy gumi szettet használtam el a három órás gyakorláson, éppen ezért nagyon elégedett voltam az elért 11. helyemmel. Délután ugyanezeken az abroncsokon kezdtem a gyakorlást, és egy darabig minden jól ment, az ötödik-hatodik idő volt az enyém. Sajnos az edzés felénél belecsúsztam a gumifalba, így másfél órán keresztül csak a boxból nézhettem, amint a többiek a friss abroncsokon száguldoznak. Végül a 24. helyen végeztem, ám a harmadik napra két új szett gumim maradt, így abban reménykedem, sikerül újra a legjobb időkkel versenyre kelnem. Egyébként büntetésként éltem át azt a majd kilencven percet, amíg tétlenségre voltam kárhoztatva, persze ezt a csapat nem így gondolta.

– Mikor érkezel haza Magyarországra?

Kiss Pál Tamás: – A tesztek után lesz még egy értékelés, ezt követően utazom haza, szombaton. Vasárnap egész nap a tankönyveimet bújom, hiszen hétfőtől megint az egyetem kerül előtérbe, ráadásul jó pár írásbeli beszámolót kell pótolnom.

A második napi tesztek (Estoril, GP3)

1. edzés

Helyezés            csapat   versenyző          megtett kör       idő         megtett km

1 Addax Team Felix da Costa 32 1:31,627 164,3
2 ART Grand Prix James Calado 30 1:31,659 164,3
3 RSC Muecke Nigel Melker 40 1:31,762 164,1
4 ART Grand Prix Pedro Nunes 31 1:31,924 163,8
5 MW Arden Mitch Evans 34 1:32,062 163,5
6 MW Arden Robin Frijns 33 1:32,086 163,5
7 Addax Team Roberto Mehri 32 1:32,107 163,5
8 RSC Muecke Willi Steindl 46 1:32,130 163,4
9 Jenzer Motorsport Zoel Amberg 42 1:32,143 163,4
10 ART Grand Prix Matias Laine 32 1:32,150 163,4
11 Atech CRS GP Kiss Pál Tamás 39 1:32,159 163,4
12 Status Grand Prix Christensen 41 1:32,160 163,4
13 Manor Racing Conor Daly 33 1:32,200 163,3
14 Jenzer Motorsport Marlon Stockinger 37 1:32,373 163
15 Tech 1 Racing Miki Monras 41 1:32,526 162,7
16 Jenzer Motorsport Vittorio Ghirelli 46 1:32,534 162,7
17 Tech 1 Racing Doru Sechelariu 38 1:32,560 162,7
18 CARLIN Josef Newgarden 30 1:32,612 162,6
19 Manor Racing Rio Haryanto 40 1:32,707 162,4
20 Atech CRS GP Lewis Williamson 44 1:32,737 162,3
21 Atech CRS GP Nick Yelloly 37 1:32,905 162
22 MW Arden Simon Trummer 22 1:32,924 162
23 CARLIN Svendsen -Cook 29 1:33,066 161,8
24 Tech 1 Racing Hugo Valente 25 1:33,156 161,6
25 Addax Team Julian Leal 37 1:33,202 161,5
26 Manor Racing Thomas Hylkema 45 1:33,300 161,4
27 Status Grand Prix Ivan Lukashevich 47 1:33,648 160,8
28 CARLIN Richard Bradley 34 1:33,894 160,3
29 RSC Muecke Andrina Gugger 39 1:33,943 160,3
30 Status Grand Prix Kotaro Sakurai 22 1:34,635 159,1

2. edzés
1. Lewis Williamson 1:31,432
2. Nigel Melker 1:31,672
3. Felix da Costa 1:31,782
4. Michael Christensen 1:31,843
5. Willi Steindl 1:31,945
6. Pedro Nunes 1:31,976
7. Matias Laine 1:32,004
8. Roberto Mehri 1:32,030
9. Josef Newgarden 1:32,044
10. Conor Daly 1:32,052
11. Nick Yelloly 1:32,068
12. James Calado 1:32,124
13. Simon Trummer 1:32,151
14. Marlon Stockinger 1:32,182
15. Julian Leal 1:32,208
16. Robin Frijns 1:32,273
17. Mitch Evans 1:32,296
18. Zoel Amberg 1:32,301
19. Vittorio Ghirelli 1:32,601
20. Miki Monras 1:32,624
21. Doru Sechelariu 1:32,637
22. Hugo Valente 1:32,659
23. Thomas Hylkema 1:32,751
24. Kiss Pál Tamás 1:32,752
25. Ivan Lukashevich 1:32,779
26. Rio Haryanto 1:32,815
27. Kotaro Sakurai 1:32,991
28. Richard Bradley 1:33,188
29. Svendsen –Cook 1:33,452
30. Andrina Gugger 1:33,768

Kiadja: Hell Energy Magyarország Kft.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s