6200 köbcenti és több mint 640 lóerő: Magyarországon készül a pokoli erejű versenyautó

Exkluzív műhelytitkok és videók az egyedülálló Chevrolet Camaroról

A HELL Energy egy régi álmát valósította meg, amikor egy tengerentúli Chevrolet modell átépítésébe és fejlesztésébe kezdett. A technikai sportok területén több éve jelen lévő energiaital gyártó cég terve egy 6200 köbcentis és több mint 640 lóerős autócsoda megépítése, amely a magyar utakon szerényen szólva sem lesz hétköznapi szereplő. Nos, immár nem kell sokat várni, hogy megcsodálhassuk a Camaro SS igazi szörnyeteggé átalakított változatának füstölgő kerekeit.

A vállalat választása azért esett a Chevrolet modellre – amely Magyarországon már önmagában is kuriózumnak számít –, hogy az autósport szerelmeseit egy külsejében és teljesítményében is egyedülálló versenyautóval kápráztassa el.

A 2010-es Chevrolet Camaro SS amerikai szériaautó paraméterei már önmagukban is figyelemre méltóak. Az autókülönlegesség megálmodói nem elégedtek meg a 6200 köbcentis, V8-as motorfelépítésű széria modell kimagasló, 422 lóerős gyári teljesítményével, és egy profi szerelőcsapatot hívtak segítségül ahhoz, hogy az autó teljesítményének határait a végsőkig fokozzák.

Gabura Krisztián, az átépítést vezető szakember fejében a HELL felkérését követően rögtön összeállt a kép arról, mi vár a kezei közé került amerikai csodára. Mivel az autó adottságai leginkább a drift szakágban érvényesülnek, egyértelmű volt, hogy a HELL Racing Team driftere, Varga Tamás Puci lesz az, aki intenzíven részt vesz mind a Camaro átalakítási munkálataiban, mind az elkészült járgány tesztelésében. A szerelő csapat – első lépésként – az átalakítás fő irányvonalait határozta meg úgy, hogy a munkájuk eredményeképp megszülető versenyautó a driftelésre minden tekintetben alkalmas legyen.

„Már három hete dolgozunk az autón, és még két hétre van szükségünk ahhoz, hogy valósággá váljon a HELL álma. Mivel amerikai modellről van szó, így elég nehéz volt az eredeti alkatrészeket beszerezni hozzá, ráadásul rögtön mindenből kettőt. Egy biztos, ha elkészülünk vele, szinte semmi köze nem lesz az eredeti modellhez, ugyanis megváltozik a komplett hajtásrendszer” – árulta el a vezető szerelő.

A megbízás szerint a szerelők főleg a futóművön és a hajtásláncon módosítottak, valamint hozzányúltak a szériakuplunghoz és a differenciálműhöz is, sőt az eredeti rugókat nagyobb teherbírású motorsportban használt alkatrészekkel váltották fel. Az igazán látványos változtatásokat a nehéz gyári üléseket kicserélése és a merevítéshez használt bukócsövek beépítése jelentette. A belső átalakításoknál a súlycsökkentés volt az elsődleges cél, hiszen a súly-lóerő aránynak a fékezésnél a gyorsulásnál is főszerepe van.

Krisztián és csapata az elektronikai rendszert is megújította a még nagyobb teljesítmény elérése érdekében. Az autó jelenleg már 563 LE teljesítményre képes, közel 100 kilogrammal könnyebb, és a motorjához egy kompresszort szereltek. És hogy mi lesz a vége?

„Nos, 640-650 lóerő mellett megmarad a 6,2 V8as, alublokkos motor, amely a kompresszor mellett kap egy komoly kipufogórendszert is. Noha szeretnénk a csúcssebességet az áttételek rövidítésével 220 km/h-n tartani, a készülő versenygép sokkal dinamikusabb lesz a szériánál” – folytatta Gabura Krisztián.

Több hetes munka után az autó megmutatta első buktatóját is:

„Az elektronikus rendszer „CAN hálózat” néven fut, amelyen a legkisebb változtatás is a rendszer működésképtelenségét eredményezheti. Nálunk ez meg is történt, bedőlt az egész, az autó nem indul el.”- mondta el csalódottan az átépítés felelőse.

A probléma megoldását végül az előre menekülés jelentette: a szerelők a gyári elektronika száműzése mellett döntöttek, és helyette az autó egy, a versenyautókban használt, programozható elektronikát kapott, amely a csúcstechnikát képviseli.

A sokszor éjszakázni kényszerülő csapat megpróbáltatásai azonban ezzel még közel sem értek véget, hiszen ekkor még a teszteléssel megbízott drifter, Puci, nem ült az átalakított autóban. A rali szakágban tapasztalt Gabura Krisztián számára meglepetést okozott, hogy a Hell Racing Team versenyzője – a volánhoz ülve – nem találta kényelmesnek a beállításokat. A kormánykereket közelinek érezte, és a kézifék sem állt a kezére.

A Puci által kért változtatások pedig nem csupán „kozmetikázást” jelentettek Krisztiánék számára, a teljesen új konzolok legyártatása újabb napokat vett igénybe. A kért módosítások elvégzése azonban nem volt kérdéses, a szerelőcsapat számára a sofőr és az autó összhangja legalább olyan fontos, mint a versenyzőnek.

„Ahogy minden versenyzőnek megvannak a saját rigolyái, nekem is, mégpedig az, hogy az autóban minden kézre álljon, klappoljon!”– vallotta be Puci, aki azóta, hogy – még szériaautóként – először kipróbálta a Camarót, alig várja, hogy végre elkészüljön álmai autója.

„Ez egy vérbeli versenyautó lesz. Amikor kipróbáltam, már akkor is nagyon erősnek tűnt, de a tuningolás hatására elképesztő teljesítményre lesz képes. Bevallom, ilyen autót még soha életemben nem vezettem” – jelentette ki Varga Tamás.

Nos, a tervek szerint már igazán nem kell sokat várnia, hogy az áhított autó volánjához ülve kigördülhessen a műhelyből és megrajzolja az első köröket az aszfalton…

Chevrolet Camaro

A Chevrolet Camaro az amerikai General Motors Chevrolet divíziójának 1966-tól gyártott ún. „pony car” modellje. Az autó a General Motors válasza volt a Ford Motor Company kiemelkedően sikeres Mustang nevű sportautó-modelljére. A ritka, ZL-1 jelű változatot eredetileg versenyzésre szánták; erre utalnak a motorháztetőn elhelyezett szívótorkok is.

A GM központi gyártásirányító irodája (COPO) 1968-ban hagyta jóvá a Camaro 1969-es versenyváltozatát, amelyből azóta is alig száz darab készült a világon.

A Camaro átalakításának műhelytitkai a Youtube-on:


Amit a HELL által felkért szerelőcsapat megváltoztatott a Camaroban:

Belső Tér:
– gyári ülések cseréje Recaro kagylóülésekre aluminium konzolokkal
– 3 pontos biztonsági övek cseréje 6 pontos Sabelt övekre
– Bukócső beépítés
– Gyári multifunkciós kormány cseréje OMP versenykormányra, gyorscsatlakozóval
– Hidraulikus AP Racing kézifék beépítése a gyári helyére
– AP Racing fékerő szabályzó
– Gyári ajtókárpitok és takaróelemek cseréje karbonból kialakított egyedi elemekre
– karbonból készült lábtér elemek
– egyedi üzemanyagrendszer beépítése DASH csatlakozókkal
– Catchtank, dupla üzemanyag szivattyú használata nyomásszabályzó szeleppel

Futómű:
– gyári lengőkarok cseréje masszív GE szemes átalakított acél lengőkarokra
– futómű geometria átalakítása (nagy szilárdságú, speciális alumíniumból előállított alkatrészekkel) pl., dőlési szögek, utánfutás módosítása
– rugók cseréje: nagyobb teherbírású, keményebb rugók beépítése az extrém használathoz
– a futómű gumiágyainak átalakítása, cseréje az igénybevétel miatt

Hajtáslánc:
– dupla tárcsás kuplungszerkezet beépítése (a gyári technológia nem elegendő a fokozott igénybevételre)
– komplett differenciálmű átalakítása (nagyobb, erősebb differenciálmű beépítése a megnövekedett motorteljesítmény és az igénybevétel miatt)
– féltengelyek komplett cseréje, átalakítása

Villamosság:
– a gyári motorvezérlő elektronika cseréje professzionális MOTEC M800 elektronikára (ahol minden az igényekhez mérten, individuálisan állítható a teljesítményhez és felhasználáshoz igazodva)
– Dashboard beépítés, a gyári műszerek teljes elhagyása. Minden egy kijelzőn alapul, ahol a sofőrt a műszer a legfontosabb információkról tájékoztatja, ill. figyelmezteti
– kompresszor hűtőrendszerének vízbefecskendezéses plusz hűtése MOTEC vezérléssel

Nem lesz az autóban:
– gyári visszajelző műszerek
– légzsákok
– Traction Control
– ABS
– klíma
– navigáció
– rádió
– iránytű
– Bluetooth
– telefon
– elektromos ülések

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s