Barrichello: „Mindent megtudtunk a Pirelli gumijairól, amit akartunk”

Mától egészen február elsejéig látszólag téli álomra vonul a Forma-1.

A pilóták a megérdemelt pihenőjüket töltik, míg a mérnökök a gyárakban már javában dolgoznak a jövő évi autókon. A Williams főhadiszállásán is javában készül a 2011-es kocsi, amihez a következő szezonban használatos Pirelli abroncsokat két napon keresztül tesztelte a grove-i alakulat Rubens Barrichello segítségével. A tapasztalt brazil versenyző – aki jövőre a 19. F1-es szezonját kezdi meg a HELL Energy által szponzorált brit istállónál – az elmúlt 48 órában majd kétszáz kört tett meg az olasz cég abroncsain, és a csapattal együtt úgy érzi, amire kíváncsiak voltak a Pirelli gumikkal kapcsolatban, azt megtudták, így megfelelően tudják a 2011-es autót fejleszteni. Ezzel a kétnapos teszttel köszönt el az FW32-es autó. Mindeközben egy újabb elismerés érte a grove-i gárdát: a Williams Hybrid Power rendszer megkapta az Év innovációs díját Kölnben, a Professzionális Motorsport Világkiállításon.

Úgy tűnik, Rubens Barrichello tényleg fáradhatatlan. A Forma-1 legtapasztaltabb pilótája hiába múlt már el 38 éves, a fiatalokat megszégyenítő szorgalommal rótta a köröket Abu-Dzabiban azon a kétnapos teszten, ahol a csapatok kipróbálhatták a jövőre használatos Pirelli-abroncsokat. A veterán brazil az első napi 91 kör után szombaton kerek százszor körözött az aszfaltcsíkon, miközben a lehető legtöbb adatot gyűjtötte az eredményességet jelentősen befolyásoló új gumikról. A Williams egyébként nemcsak a Pirellivel való ismerkedésre használta fel ezt a két napot, és az abroncsok tesztelése mellett számos olyan beállítást, aerodinamikai elemet kipróbáltak, amit a következő szezonban szeretnének bevetni. Az idei szezonra visszatekintve a brit istálló elégedett lehet a szponzorokkal együtt – köztük a magyar HELL Energy – a csapat teljesítményére, hisz nemcsak előreléptek a konstruktőrök bajnokságában egy helyet, de a 2010-es szezon második felében már versenyképesnek bizonyultak, és öt év után ismét sikerült egy pole pozíciót szerezniük az azóta már eltávozott Nico Hülkenberg révén.

Tom McCullough, a Williams vezető tesztmérnöke szerint nagyon hasznos napokat töltöttek Abu-Dzabiban, ahol nemcsak a jövőre használatos új gumikkal ismerkedhettek meg, hanem számos újítást is kipróbálhattak a 2011-es fejlesztésekből. „A Pirelli abroncsain kívül ma kipróbáltunk különböző olyan fékrendszereket is, melyeket az itteni tapasztalatok alapján fejlesztünk tovább. Természetesen a gumik tesztelése volt továbbra is a fő feladatunk, ám amikor a teljesítményre és a köridőkre figyeltünk, néhány beállítás nagyon hasznos adathoz juttatott minket. Nagyon hasznos hetet zártunk Abu-Dzabiban, és a kétnapos teszt alatt számos adatot kaphattunk a Pirelli gumijairól is. Elégedettek vagyunk az új abroncsokkal, és az itt nyert információk alapján dolgozunk tovább egészen a februári, Valenciában tartandó újabb tesztig.”

Rubens Barrichello (4. hely, legjobb köridő 1:41.294, 0.765 mp hátrány, 100 kör) nem kímélte magát a második napon sem, és a végleg nyugdíjba vonuló FW32-es volánja mögött nem kevesebb, mint száz kört tett meg Abu-Dzabiban. A veterán brazil versenyző időeredménye is jobb lett, minél többet mehetett a Pirelli abroncsaival, és a második nap végén a negyedik helyet szerezte meg, és ami ennél is fontosabb a csapat számára, már kevesebb, mint egy másodperccel lemaradva az élen végzett Ferrarihoz képest. „Nagyon sok kört sikerült megtennem a második tesztnapon is. Ennek köszönhetően úgy érzem, mindent megtanultunk az új gumikról, amit csak akartunk, és az itt nyert rengeteg adatot a téli szünetben kielemezhetjük, hogy minél versenyképesebb lehessen a 2011-es autónk. Nagyon köszönöm a csapatnak az egész éves munkáját, és azt is köszönöm, hogy ennyire befogadtak. Nagyszerű egy ilyen gárdával együtt dolgozni. Most hazamegyek a családomhoz, és feltöltődöm velük, hogy 2011-re abszolút kipihenten térhessek vissza.”

Amíg a gárda brazil pilótája szinte megszámolatlanul rótta a köröket Abu-Dzabiban, addig a brit csapat egy újabb elismerést kapott. Ezúttal a Kölnben rendezett Professzionális Motorsport Világkiállításon nyerte el az Év innovációs díját a grove-i alakulat, az általa kidolgozott Williams Hybrid Power (WHP) rendszerért, melynek segítségével számos állóképességi versenyt nyert meg Ázsiában, Európában és az Egyesült Államokban a Porsche 911 GT3 R modell. „Nagyon örülünk ennek az elismerésnek, hisz ez is bizonyítja, hogy jó úton járunk. A lendkerekes technológiánk egyedülálló az autóiparban, és a jelenleg rendelkezésünkre álló adatok alapján akár a hétköznapi közlekedésben is hasznosítani lehet majd a rendszert az autóknál és akár a kerékpároknál is” – jelentette ki a díjátadást követően Jan Foley, a WHP-projekt ügyvezető igazgatója.

Kiadja: Hell Energy Magyarország Kft.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s