F1, Spanyol Nagydíj, Barcelona: Ismerkedjünk meg a pályával

Az idei szezon ötödik versenye következik a hétvégén. Itt mindent megtudhatsz a pályáról, a vb állásáról és a programról. Tartsatok velünk a hétvégén is.

A Spanyol Nagydíjat először 1951-ben, majd 1954-ben rendezték meg a Circuito de Pedralbesen, Barcelonában. 1968-tól 1975-ig Spanyolország nagydíját a Circuito Permanente del Jaramán, Madridban és a Montjuïc-ban, Barcelonában. Utóbbi pályán történt baleset miatt 1976-tól 1981-ig Madrid lett az állandó helyszín. 1980-ban megrendezték ugyan a versenyt, de utólag világbajnokságon kívüli futamnak nyilvánították. 1986-ig nem rendezték meg Spanyol Nagydíjat, aztán 1986-tól 1990-ig a nagydíjat a Circuito de Jerezen szervezték meg, 1991 óta a barcelonai Circuit de Catalunya ad otthont a spanyol versenynek.

Ismerkedjünk meg a pályával:
Circuit de Catalunya egy versenypálya, mely Montmelóban fekszik, nem messze Barcelónától Katalóniában. A Formula-1 Spanyol Nagydíj mellett ezen a pályán megfordul a Gyorsaségi Motoros Világbajnokság is. Építésekor a Spanyol Nagydíjat Barcelona belvárosába helyezték át, melyen 1975-ig rendeztek futamokat. A pályát 1991-ben nyitották meg, és még ebben a hónapban megrendezésre a került a Forma-1-es Spanyol Nagydíj.

Azóta megszakítás nélkül minden évben itt rendezik a nagydíjat. A pályán előszerettetel tsztelnek Forma-1-es csapatok, az ennyhe téli időjárás miatt. A pálya több kisebb átépítésen esett már át, 4,627 kilométer hosszú. Boxutcája 340,7 méter. A pálya vonalvezetése erősen megterheli a gumikat, valamint nagyon fontos a jó aerodinamika eltalálása.

A legtöbbször Michael Schumacher nyert ezen a ringen, szám szerint hatszor. A pályán előszeretettel tesztelnek a Forma-1-es csapatok, az enyhe téli időjárás miatt. A pálya 4,627 kilométer hosszú, 16 kanyar található rajta, több kisebb átépítésen esett már túl. Boxutcája 340,7 méter, az előzetes tesztelések alapján 18,6 másodpercig tart egy boxlátogatás kerékcserével. A pálya vonalvezetése erősen megterheli a gumikat, valamint nagyon fontos a jó aerodinamika eltalálása. 2007-ben egy sikánt építettek be a pályára a célegyenesre ráfordító kanyarnál.

catalunya – FORMA 1

Verseny: 2010. május 9.
Körök száma: 66
Egy kör hossza: 4.655 km
Verseny hossza: 307.5 km
Legjobb köridő: 1:21.670 – Kimi Räikkonen (2008)
Legutóbbi nyertes: Jenson Button (2009) – eredmény

Egy kör a pályán:

Négy futam követően, így áll a vb:
versenyzők:
1. Sebastian Vettel 93
2. Lewis Hamilton 59
3. Mark Webber 55
4. Jenson Button 46
5. Fernando Alonso 41
6. Felipe Massa 24
7. Nick Heidfeld 21
8. Vitaly Petrov 21
9. Nico Rosberg 20
10. Kamui Kobayashi 8
11. Michael Schumacher 6
12. Sebastien Buemi 6
13. Adrian Sutil 2
14. Paul di Resta 2
15. Jaime Alguersuari 0
16. Rubens Barrichello 0
17. Jarno Trulli 0
18. Sergio Perez 0
19. Jerome d’Ambrosio 0
20. Heikki Kovalainen 0
21. Timo Glock 0
22. Pastor Maldonado 0
23. Narain Karthikeyan 0
24. Vitantonio Liuzzi

csapatok:
1. RBR-Renault 148
2. McLaren-Mercedes 105
3. Ferrari 65
4. Renault 42
5. Mercedes 26
6. Sauber-Ferrari 8
7. STR-Ferrari 6
8. Force India-Mercedes 4
9. Lotus-Renault 0
10. Williams-Cosworth 0
11. Virgin-Cosworth 0
12. HRT-Cosworth 0

A Spanyol Nagydíj hétvégi programja:

2011. május 20. péntek
1. szabadedzés: 10:00 – 11:30
2. szabadedzés: 14:00 – 15:30

2011. május 21. szombat
3. szabadedzés: 11:00 – 12:00
Időmérő edzés: 14:00 ~ 15:00

2011. május 22. vasárnap
Futam: 14:00 ~ 16:00

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s