Erdei Zsolt: “Én csak szeretném tenni a dolgomat a ringben…egy jót és eredményeset bokszolni” – Exkluzív interjú!

Erdei Zsolt (Fotó: Erdei Zsolt Menedzsment)

Élete második amerikai profi mérkőzésére készül Erdei Zsolt, aki magyar idő szerint szombat éjjel Atlantic Cityben fog bokszolni, az ellenfele Bíron Mitchell lesz. Madár exkluzív interjút adott a Sportmenünek.

Most második alkalommal vagy kint huzamosabb ideje Amerikában. Milyen tapasztalatok és érzések zajlanak le Benned? Izgulsz?

– Ez a felkészülésem rendkívüli módon hosszúra nyúlt, hiszen 20 hete zajlik. Volt amikor kicsit belefáradtam otthon, amikor még mindíg nem tudtuk a pontos meccsidőpontot, de a dátum fixálása után, aztán az edzőtábor kezdetével Hamburgban, New Yorkban és Philadelphiában is újúlt erőre kaptam, mert már láttam a fényt az alagút végén. A hosszú felkészülés ellenére nagyon jó formában érzem magam, Klink Zoltánnal egy kemény munkán vagyunk túl, és bízom benne, az eredménye majd a meccsen látható lesz. Bokszszakmai részét nézve Fritz-cel pedig már rezdülésekből értjük egymást…túl vagyunk egy sikeres tiroli edzőtáboron, aztán itt kint jó pár kesztyűzésen-sparringoláson, illetve iskolázáson. Az utolsó héten már csak a finomhangolás van hátra, illetve a lelki ráhangolódás a mérkőzésre. Persze, hogy izgatott vagyok, hiszen győzni szeretnék, ezért mindent meg fogok tenni a ringben. Jól érzem most magam, mert itt vagyok már a meccs hetében. Újra ott bokszolok, ahol az első meccsemet, így a környezet ismerős.

A képeken látszik, hogy elvarázsolt Téged Philapdelphia, talán van vmi hasonlóság közted és Rocky között? 

– Annyira azért nincs… illetve mindketten elszántak vagyunk, nagy bennünk a győzni akarás, nem adjuk fel, és küzdünk a végsőkig. De szerintem ez azért jó pár bunyósra igaz, hiszen ezért vagyunk bokszolók.

Egy kicsit beszéljünk a felkészülésedről. Lassan jön a csúcspont, az összecsapás. Hogyan tudsz koncentrálni, illetve kikapcsolódni, hogy „ne bolondulj meg” a várakozástól?

A pihenés és a napi két edzés azért eléggé leköt. A családom rettenetesen hiányzik, feleségem Arabella és a kisfiam, Viktor már jó régen nem láttak élőben, így Skypon tartjuk a kapcsolatot, és rendszeresen beszélünk. Szabadidőmben pedig sétálgatok, illetve nagyon szeretek olvasni és keresztrejtvényt fejteni. Mindenevő vagyok, nagyon érdekel minden. A menedzsmentem tagjaival is nemegyszer beszélgetünk természettudományi vagy főldrajzi dolgokról; a múltkor például azt játszottuk, hogy egymástól kérdezgettük a világ országainak fővárosait. Most is egy világ természetföldrajza könyvet olvasok, ami rendkívül érdekes. És persze rendszeresen lejárok az oceán partjára kagylókat gyűjteni, nézni és hallgatni az ocean morajlását, az megnyugtat.

–        A napi rutinodba milyen dolgok kerültek be, illetve mik azok amikre most nem marad időd ?

– Reggel felkelek, reggelizem, aztán edzés, utána fürdés és ebéd, majd pihenés és délutáni edzés. Utána fürdés és vacsora. Egy edzőtábor már csak ilyen. A közte lévő fennmaradó fél-egyórában pedig az előbb említett módon kapcsolódom ki. Mindenre van időm, amire ilyenkor kell…azaz edzem J

–   Biztos megvannak a speciális ételek amiket így felkészülés alatt fogyaszt… mik ezek? Ki a szigorúbb a menedzsment vagy Klink Zoltán?

–          Szerintem nagyon jó csapat vagyunk, jó a hangulat. A napjaink egy felépített rendszerben működnek, komoly időbeosztással. Elfogadjuk egymás szakmai dolgait, így természetesen elfogadom az étkezéssel kapcsolatos dolgokat amit Zoga mond nekem, hiszen ezért dologozom vele… Megbeszéltük még a felkészülés elején, hogy mi lesz a pontos edzésmenet, és a hozzá kapcsolódó táplálkozási rendszer, és Frizt-cel is egyeztettük. Az étkezést sokkal tudatosabban tartom be, mint bármikor máskor. Ennek eredménye szemmel látható, és érzem is a formámon, az energiámon és erőnlétemen. Sokkal többször eszem, mint eddig, és megszabott étrendet. Reggel zömében zabpehylet, ebédre húst és rizst, általában csirkét, illetve mostanában sok halat, sushit ettem. Vacsorára zöldséget és húst, van amikor steaket. Bűnözni nagy ritkán, egyszer egy héten szoktam, az általában a vasárnap.

 

–   Nem okozz problémát, hogy „Hopkins-lázban” vagy, miközben készülsz Byron Mitchell ellen? Nem veszélyes ez, vagy inkább motivál?

– Én itt Amerikában elkezdtem egy új karriert. A promóterem és menedzsmentem azon dolgozik, hogy egy meghatározott lépésről-lépésre módszer szerint haladjak a kitűzött cél felé, amely lehet egy vb címmecs, illetve bármely, számomra különösképpen motiváló nagy név. A Byron Mitchell elleni meccs egy lépcsőfok, amelyet meg kell lépnem, ha tovább szeretnék menni ezen az úton.  Mivel soha nem becsülöm le az ellenfeleimet, így Mitchellt sem, ezért most csak erre a meccsre koncentrálok minden erőmmel, és azon leszek, hogy hozzam az eredményt.

–   Byron Mitchellre visszatérve! Mekkora hangsúlyt fektettek arra, hogy kielemezzétek a játékát? Kell majd valamennyire alkalmazkodni a stílusához, vagy teljes mértékben a saját stílusodban fogsz bokszolni?

Természetesen megnéztem, tudom, hogy világbajnok volt, hogyan bokszol, tudom, hogy mire számíthatok. Ez a srác bírja a pofonokat, de a bunyóban ez nem ritka, így ezen azért nem lepődtem meg. Fritz-cel természetesen átbeszéljük, hogy mi lesz a taktika, mi lehet ami eredményre vezet, a többi pedig a meccsen kiderül majd.

Milyen pluszt adni neked Fritz mester, egyrészt szakmailag, másrészt emberileg?

Fritz Sdunek mesterrel már elég ideje dolgozom ahhoz, hogy meglegyen a maximális bizalom és tisztelet. Fél rezdülésekből is tudjuk mit szeretne a másik, amely hatalmas előny egy felkészülés alatt. Ráadásul a ringsarokban olyan motiváló hatással tud rám lenni, amely a Fragomeni ellen is bebizonyosodott.

–   Mit üzennél az ellenfelednek, hiszen jön a magyar Rocky? Mire készüljön! :).

Nem vagyok egy üzengetős típus, ez soha nem is volt az én asztalom. Én csak szeretném tenni a dolgomat a ringben…egy jót és eredményeset bokszolni – nevet Madár.


Kárpáti Balázs

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

