Hétvégén ismét a cseheknél bizonyíthat Németh Kornél

Németh Kornél (Fotó: Hell)

Június 5-én, vasárnap az észak-morvaországi Petrovice Karviná-ban folytatódik a cseh motocross bajnokság a második fordulóval, ahol az LR Cosmetix csapatát erősíti a kiváló magyar MX-es, Németh Kornél is. A Hell Racing Team versenyzője az első forduló után – Mihek Martint és Jiri Cepelakot megelőzve – vezeti a Cseh Nyílt MX Bajnokságot és hétvégén azon lesz, hogy ismét a dobogó legfelső fokára állhasson.

A lengyel határhoz közel eső motocross pályán – három éves kihagyás után – először idén rendeznek bajnoki futamot. Az 1769 méter hosszú, gyors, részben homokos pályán ugyan még nem motorozott Németh Kornél, de már nagyon várja, hogy két hét után ismét a rajtgéphez állhasson a számos ugartóban és a technikai tudást tesztelő részben bővelkedő pályán. A legutóbbi versenyein remek formában lévő MX riderünknek a múlt héten némi kényszerpihenőt kellett beiktatnia, ugyanis az edzőmotorja után saját motorja is felmondta a szolgálatot, így sajnos Kornél a német bajnokság harmadik, müncheni fordulóján nem is tudott elindulni. „Múlt hét szerdán mentem néhány kört Nyáregyházán, azonban a motorom blokkja elromlott, így miután előző héten az edzőmotorom is tönkre ment, gyakorlatilag egy hete nem tudtam motorra ülni. Pont ezért nagyon várom már, hogy a hétvégi cseh bajnoki fordulóra készülve, végre nyeregbe ülhessek. Sajnos a cseh csapatom – egyéb elfoglaltságuk miatt – nem tudott múlt héten a segítségemre sietni és elhozni nekem a német versenysorozat müncheni állomására a náluk lévő versenymotorjaim egyikét, így noha úgy érzem, hogy jó formában vagyok és esélyes lettem volna ismét egy győzelemre, erről sajnos le kellett mondanom.” Németh Kornél azonban már teljes erőbedobással a hétvégi futamra koncentrál. A kimaradt motorozást – jó kondíciója megőrzése érdekében – úszással, futással és erősítéssel pótolta, de a semmihez sem hasonlítható érzést, amit a motorozás jelent számára, alig győzi kivárni– árulta el nekünk útban Csehország felé. „A verseny előtti napok bizonyára teszteléssel fognak telni, ugyanis nem csak a szerelőm által megjavított motorokkal kell majd mennem, de a versenymotorom váltóján is állítottak a mérnökök, így még azt is tesztelnünk kell ahhoz, hogy vasárnap a technika tökéletes legyen és csak a motorozásra kelljen koncentrálnom. Természetesen a célom az, hogy az első futam eredményét megismételjem és tovább növeljem az előnyömet a többiekkel szemben!” – tette hozzá a magyar világklasszis.

A cseh futam után Kornélra pár hét jól megérdemelt pihenés vár, ugyanis legközelebb július elején versenyez majd szintén a cseh bajnokság következő futamán, Holiceben.

Cseh Nyílt Bajnokság 1. futam, végeredmény (MX1)

 
1. Németh Kornél / KTM
2. Mihek Martin / KTM
3. Jiri Cepelak / Yamaha

Hell Energy Magyarország

Hozzászólás