Autósport, WTCC: Michelisz Norbi 2. és 15. lett a Hungaroringen – a kibeszélő-show

Vasárnap kora délután rendezik meg a Hungaroringen, a WTCC legújabb versenyét, amelyen Michelisz Norbert személyében van magyar résztvevője is a sorozatnak. Szurkoljunk közösen Norbinak, tartsatok velünk!

Először ismerkedjünk meg a túraautó-világbajnoksággal (WTCC).
A túraautó-világbajnokság (World Touring Car Championship) az FIA irányítása alá tartozó autóverseny sorozat.

A Super2000-es Szabályzat értelmében a WTCC-ben csakis négyajtós, négyüléses személygépkocsiból átalakított versenyautók indulhatnak, amelyeknek legkevesebb 4,2 méter hosszúnak kell lenniük. A gyártónak az adott típusból az elmúlt 12 hónapban 2500 darabszámot kell legyártania, és 25 000 darabot értékesítenie kell. A versenyautóhoz kapcsolódó külső elemek elhelyezéséről az FIA technikai szabályzata külön rendelkezik. A motor maximális hengerűrtartalma 2000 cm³ lehet, a megengedett legmagasabb fordulatszám a motor típusától függ: a 4 hengeres típus esetén 8500, 5 hengeresek esetén 8750, 6 hengeresek esetén 9000-es maximális percenkénti fordulatszám megengedett. A motornak négy egymást követő versenyt kell hiba nélkül teljesítenie. Amennyiben meghibásodás miatt ez a feltétel nem teljesül és cserére kerül sor, úgy a pilótát a rajtrácson 10 rajtpozícióval hátrébb sorolják. Tartalékautó használata nem megengedett. A szabályok kétféle váltótípust különböztetnek meg: a hagyományos, 5 sebességű H-váltót (BMW) és a szekvenciális, 6 sebességű váltót (Seat, Chevrolet, Honda, Lada, Volvo). Üzemanyagban a gyári Seatokon kívül (ők dieselt használnak) mindenki benzint használ.Mindkét fajta üzemanyagot 10% 2. generációs bioüzemanyaggal keverik. Az autók között megengedettek mind az első-, mind a hátsókerék meghajtásúak. Elsőkerék meghajtású a Seat, a Chevrolet, a Honda, a Lada és a Volvo, hátsókerék meghajtású a BMW.

2011-től csak 1600 cm³ turbós motorokkal ellátott kocsik vehetnek részt. Seat-nak csak 6 verseny után tudnak biztosítani 1600 cm³ turbós motort.

Jelenleg három gyártó készít autókat a sorozatba; a BMW, a Chevrolet, és a Seat képviseli magát gyári csapatként. Ezen kívül több gyár autóit látni a sorozatban, mint például a Honda vagy a Volvo. 2008-ban megérkezett a sorozatba a Lada privát csapatként, ami azt jelenti, hogy Oroszország is kezd érdekelt lenni a motorsportban. A 2009-es szezontól gyári csapatként jelent meg az orosz gyártó, és a 2110-et a legújabb Priora modellre tervezik lecserélni. A Honda félig gyári csapat, és ha 2008-as év végig jó eredményeket érnek el, teljes támogatást kap a csapat a Hondától. Az N-technology kiszállásával a Honda 2009-ben nem képviselteti magát gyári csapatként.

Az első magyar versenyző Michelisz Norbert, aki magyar (Zengő-Dension) csapattal állt rajthoz a 2010-es esztendőben végül 9. lett bajnoki összesítésben a 2010-es szezon utolsó fordulójának (Macau) második versenyét megnyerve. 2011-ben BMW 320 TC-vel áll rajthoz Belgiumban.

Pontozás
1987-ben az első tíz helyezett kapott pontot, 20-15-12-10-8-6-4-3-2-1 eloszlásban. A sorozat 2005-ös újraindításakor a Formula–1 pontrendszerét vették át, így az első nyolc szerezhet pontot. 2010-től ismét változott a ponrendszer, az első tíz helyezett kapott pontot, 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 elosztásban.

Túraautó Világbajnokság
Év Versenyző Csapat Autó
2010 FRA Yvan Muller RML Group Chevrolet Cruze LT

A vb állása:
# Versenyző Pontok
1. Robert HUFF 120
2. Yvan MULLER 84
3. Alain MENU 79
4. Tiago MONTEIRO 58
5. Gabriele TARQUINI 52
6. Kristian POULSEN 41
7. Tom CORONEL 40
8. Michelisz Norbert 28
9. Darryl O’YOUNG 27
10. Carlos BUENO 25
11. Michel NYKJÆR 18
12. Javier VILLA 15
13. Franz ENGSTLER 8

A konstruktőri vb állása:

1. CHEVROLET Europe 242
2. SR Customer Racing 150
3. BMW Customer Racing Team 132
4. VOLVO Polestar Evaluation Team 40

Összefoglaljuk az eddigi híreket:
Túraautó-vb: Az első ötbe kerülés a célja Michelisznek Mogyoródon
Túraautó-vb – Michelisz ötödikként zárta a pénteki tesztet
A WTCC magyarországi futamait élőben közvetíti az RTL Klub
Túraautó-vb – Michelisz az első hétben a szabadedzéseken
Túraautó-vb: Michelisz az ötödik helyről rajtolhat

——————————————————————————————————————————————————–

12:10: Sok szeretettel köszöntjük a szurkolókat. hamarosan kezdődik a Túraautó vb- magyarországi versenye. Michelisz Norbert az ötödik helyről fog kezdeni.

12:12: Két futamból fog állni. Hamarosan elkezdődik az első futam.

12:13: Magyar csapat, magyar versenyző, magyar pálya. Micsoda hangulat!

12:14: Az első futam repülő futamként fog indulni.

Menu, Muller, Villa, Norbi az ötödik helyről kezd.

12:15: Megtelt a lelátó a Hungaroring!

12:15: Elkezdődött a felvezető kör.

12:18: Elkezdődött a verseny! Hajrá, Norbi! A verseny 12 körből áll.

12:19: Elképesztő rajt! Norbi már a második!

12:20: Alan Menu vezet, Michelisz a második, és a harmadik Gabier Tarquini. Villa, Muller, Huff

12:25: A 4. körben járunk Norbié a leggyorsabb kör, és közeledik Menuhöz!

12:28: A táv felénél tartunk, így áll a sorrend: Menu, Michelisz, Tarquini, Villa, Muller, Huff, Monteiro, és Q’Young.

12:37: Elkezdődött az utolsó két kör. A 3.-6. hely között nagy a csata, miközben Michelisz nagyon tapad a vezető Menuhöz.

12:40: Elkezdődött az utolsó kör!

12:43: Vége az első futamnak.

1. Alan Menu

2. Michelisz Norbert

3. Villa

Folytatás hamarosan!

13:30: Elkezdődött a második futam felvezető köre.

13:32: Itt álló kezdés lesz.

13:34: Elkezdődött a verseny!

13:38: Rajtott követően Norbi előzni akart, de sajnos az egyenes végén ütközött és kiesett. Leszakadt az ég a Hungaroring felett, és le is állították a versenyt. Kerék-csere kell.

13:45: Zengő Zoltán, csapatvezető most mondta el az RTL Klubon, hogy Michelisz kocsijának az eleje leamortizálta az ütközést követően. A csapatvezető elmondása szerint megsérült a hűtő. Mindent megtesznek, hogy működőképes legyen a kocsi.

13:48: A versenybírók vizsgálják az ütközést.

13:55: 10 perc múlva folytatódik a verseny.

14:05: Összerakták Norbi kocsiját!

14:06: A Safety car vezeti fel a versenyt. Visszatért Norbi!

14:08: Még egy kört megy a safty car. Norbi sllick gumival megy. Mi lesz még itt?! 🙂

14:09: A kör végén jön be a biztonsági autó.

14:10: Folytatódik a verseny, még kilenc kör van hátra.

14:13: A sorrend a következő: Muller, Huff Tarquinia sorrend.

14:23: Még négy kör van hátra. Egyre szárazabb a pálya. A sorrend: Müller, Huff, Tarquini, Dahlgren a sorrend. Norbi egyre nem tudott előrébb lépni.

14:30: Az utolsó előtti körben Michelisz Norbi ment a leggyorsabban.

14:30: Elkezdődött az utolsó kör.

14:33: Ivan Müller megnyerte a versenyt, mögötte Huff, Tarquini, Coronel, Monterio, Engstler, Villa, O’Young. Michelisz Norbi 15. lett a versenyen.

A verseny leggyorsabb körét Michelisz Norbi futotta (2:04.056 perc).

Túraautó-vb, 7. futam (12 kör), Hungaroring, végeredmény:
1. Alain Menu (svájci, Chevrolet)23:45.874 perc
2. Michelisz Norbert (BMW) 1.047 mp hátrány
3. Javier Villa García (spanyol, BMW) 17.383 mp h.

 Túraautó-vb, 8. futam (14 futam), Hungaroring, végeredmény:
1. Yvan Muller (francia, Chevrolet) 59:02.507 perc
2. Robert Huff (brit, Chevrolet) 3.631 mp hátrány
3. Gabriele Tarquini (olasz, Seat) 10.106 mp h.
…15. Michelisz Norbert (BMW) 1 kör hátrány

“Mindenekelőtt szeretném megköszönni a szurkolóknak, hogy ilyen sokan kilátogattak a Hungaroringre, fantasztikus volt több tízezer ember előtt versenyezni. – mondta a magyar pilóta. – Az első futam álomszerűen alakult, menet közben még az is megfordult a fejemben, hogy akár meg is nyerhetem a versenyt, de végül próbáltam inkább spórolni a gumikkal, mert ez a második hely is nagyszerű eredmény. A második rajt után az első kanyar előtt nagyon hirtelen és nagyon korán fékezett az előttem haladó, próbáltam kikerülni, de miután kicsúsztam a fűre, már nem tudtam úgy lefékezni, hogy elkerüljem az ütközést. Sajnálom, hogy így alakult, mert a start ugyanolyan jó volt, mint az első futamon.”
(MTI)

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s