Győrfi Alen: „Egy kis szerencsével elérhető a pontszerzés!”

Missano

Az átalakításokat követően erős Hondával vághat neki a misanói futamnak az Adrenalin H-Moto Team motorosa

A hétvégén folytatódik a misanói pályán a Superbike világbajnokság, melynek keretein belül ismét rajthoz áll Győrfi Alen a Superstock 1000-es sorozatban. Az Adrenalin H-Moto Team versenyzője legutóbb Monzában éppenhogy lemaradt a pontszerzésről, ám most menedzserével együtt úgy érzik, vasárnap akár az első 15-ben is végezhet Alen.

A meglehetősen viszontagságos 2009-es, és a tanulással eltelt tavalyi esztendőt maga után hagyva, Győrfi Alen idén a Superstock 1000 bajnoki sorozatban kezdte meg a nemzetközi élmezőnyhöz a visszazárkózást. Nyugodt anyagi hátteret a versenyzéshez az Adrenalin H-Moto Team biztosítja a számára, és a fiatal motoros ezt egyre jobb szerepléssel hálálja meg. A motorversenyzés Mekkájában, Assenben, a bemutatkozó versenyén a 22., míg a másik legendás helyszínen, Monzában parádés előzéseket bemutatva már a 16. helyen végzett, azaz csak egy kis szerencse kellett volna ahhoz, hogy pontot szerezzen.

Ám ami késik, az ritkán múlik, és már most a hétvégi misanói futamon odaérhet a legjobb 15 közé. Főleg úgy, hogy ezúttal nem kell a szabadedzéseket arra felhasználnia, hogy megismerkedjen a pályával, hisz Misanóban már körözhetett 2008-ban.

Győrfi Alen

„Szabadkártyásként vehettem részt a gyorsasági motoros-világbajnokság 250-es kategóriájában, igaz, nem sok köszönet volt benne. Olyan gyenge volt a motorom, hogy még a 125-sök is jobb időkre voltak képesek nálam, így az időmérőn nem tudtam kvalifikálni magam a versenyre. De minden rosszban van valami jó, most úgy vághatok neki az előttem álló versenyhétvégének, hogy ismerem a pályát, így a szabadedzéseken csak a lehető legjobb beállításokra kell figyelnem” – fogalmazott Győrfi Alen.

A versenyző még mindig tanulja a Superstock 1000 kategóriát, és Hondájával is tart még a barátkozós időszak, ezért Alen úgy véli, bravúr lenne, ha már a harmadik futamán meg tudná szerezni élete első világbajnoki pontját vagy pontjait.
„Egyértelműen az a célom, hogy felzárkózzam a legjobb húsz versenyzőhöz, és ha a versenyeken a szerencse is mellém áll, akkor pontokat tudjak szerezni. Ám ez nem olyan egyszerű, hisz a fejlesztések miatt csak az olasz ringen fogok megint a motoromra ülni, így az első körök megint az ismerkedéssel telnek majd” – folytatta a 22 éves versenyző.

És hogy milyen új fejlesztésekkel próbálhatja meg Alen megszerezni első vb-pontjait?
„A motor hűtőkörén végeztünk fejlesztéseket, hogy optimális legyen a nagyobb melegekben a teljesítmény. A Honda aerodinamikai tulajdonságain is változtattunk, hogy a hűtés hatásfoka még jobb legyen, így a meglévő ereje mellett hűteni is megfelelően tudjon” – árulta el Kelemen Krisztián menedzser, aki szerint azért is fontos a maximális teljesítmény kihozása a versenygépből, mert a misanói hétvége után azonnal jön a következő futam Arragonban.
A szakember – aki egyben az Adrenalin H-Moto Team csapatfőnöke is – az idei fokozatos fejlődést látva bízik abban, hogy a folytatásban is tartani tudják ezt az ütemet.

„A brno-i teszten az eredmények azt mutatták, hogy megtaláltuk a nyári futamokra az ideális beállításokat. Noha egyelőre még nem elvárás részemről, hogy Alen pontszerzőként zárja az előttünk álló versenyt, de abban mindenképpen bízom, hogy az időmérőn és a futamon is közelebb tudunk kerülni a középmezőnyhöz” – jelentette ki Kelemen Krisztián. Egy biztos, a csapat szerda este saját kamionjával indult az olasz futamra.

A hétvégi Superstock 1000-es misanói futam menetrendje

Június 10., péntek
08.30-10.30: a motorok technikai átvétele
10.45-11.15: szabadedzés
14.45-15.15: az 1. időmérő edzés

Június 11., szombat
09.00-09.30: szabadedzés
17.05-17.35: a 2. időmérő edzés

Június 12., vasárnap
09.00-09.10: warm up
10.30: a verseny (14 kör, 59,164 km)

A misanói versenyt az Eurosport2 élőben közvetíti – vasárnap 10.30 –, míg a szurkolók a hétvége eseményeit folyamatosan nyomon követhetik a facebook-on.

Mit kell tudni a misanói ringről?

A pálya neve: Misano World Circuit
Hossza: 4,180 km
Kanyarok száma: 16

Az 1969-ben épített pályán először 1972-ben rendezték meg az első nemzetközi motorversenyt, és 1993-ban építették át, valamint a kiszolgáló épületek is megújultak. A gyönyörű, technikás pálya sajnos ugyanebben az évben a tragédiák ringje is lett: szeptember 5-én a gyorsasági motoros-világbajnokság 500 köbcentis kategóriájának egyik legjobbja, a vb-címmel rendelkező Wayne Rainey akkorát bukott, hogy eltörte a gerincét, és ez le is zárta a pályafutását.

2006-ban újabb felújítás következett – például elérte a jelenlegi hosszát az aszfaltcsík –, és egy évre rá visszatért ide a gyorsasági motoros-világbajnokság. Aztán jött egy újabb tragédia: 2010. szeptember 5-én – napra pontosan Rainey balesete után 17 évvel – a Moto2 futamán Shoya Tomizawa elveszítette uralmát a motorja felett, elesett, és a közvetlenül mögötte száguldó Scott Reading és Alex de Angelis is áthajtott rajta. A 20 éves japán versenyző belehalt a sérüléseibe.

ADRENALIN H-MOTO TEAM

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s