Verstappen nyerte a második szabadedzést Bakuban

Flúgos napot zárt az F1 mezőnye Bakuban. A Red Bull meglepőnek mondható kettős sikert aratott pénteken, a második edzés a tucatnyi kicsúszásról, egy piros zászlóról és a győztes utolsó pillanatban elkövetett hibájáról szólt.

Az M4 Sport pénteki beszámolója szerint délután még mindig 28 Celsius-fokot mértek Bakuban, ám a pálya hőmérséklete 10 fokkal csökkent az első edzésen mérthez képest. Az időmérő edzés és a verseny szempontjából a helyi idő szerint 17 órakor rajtoló edzés számít a reprezentatívabbnak, ezért a csapatoknak a 90 percben a legfőbb feladatot a gumik és a beállítások harmóniába hozása jelentette, mind egy körön, mind hosszabb távon. Ám mint kiderült, sokkal nehezebb dolguk volt, mint elsőre gondolták…

A második gyakorlás mozgalmasabban kezdődött az elsőnél, de azért voltak hasonlóságok is: már az első percekben több füstölős elfékezést, bukótérben parkolást, piruettet és tolatást láthattunk. Romain Grosjean, Carlos Sainz, Nico Hülkenberg, Sebastian Vettel, Fernando Alonso és Valtteri Bottas is hibázott látványosat az első félórában. Danyiil Kvjat kétszer is kicsúszott, másodjára pedig a pályabíróknak úgy kellett megfordítani a szűk helyen megrekedt, és még le is fulladt Toro Rossóját. Az orosz az elektromotor segítségével indította újra gépét.

Elismerés illette a Force India szerelőit: 5 perccel a kezdés után Sergio Pérez már menetre készen várakozott az első edzésen összetört autójában. A mexikói elismerte, rosszul használta a kerékvetőt, ám balesete után is csak amiatt aggódott, van-e elegendő tartalékelemük a folytatásra.

Az eredményjelzőn ezúttal is Max Verstappen neve villant fel az első helyen. Az első másfélórában leggyorsabb holland a lágy gumikon futott 1:43,9-es eredménnyel vitte a prímet. Christian Horner már a két edzés között sem győzte őt dicsérni, mennyire jól megy neki a piszkos, nehéz pályán. A holland mögé aztán Daniel Ricciardo is fölzárkózott az első félóra végéhez közeledve, ami azt jelezte, a Red Bull talán jól választott, amikor a „monzai” lapos hátsó szárnyat hozta el Azerbajdzsánba, s akár még meg is tréfálhatja a Ferrarit és a Mercedest.

Az első 30 perc végéhez közeledve a már az első edzésen is jó formát mutató két Force India követte a Red Bullokat (Pérez, Ocon sorrendben), mögöttük Lewis Hamilton 0,6 másodperces hátránnyal volt negyedik. Kimi Räikkönen már az első etapján folyamatosan a gumikra panaszkodott. „Szenvedek, mint az őrült! Főleg a bal elsővel” – mondta csapatának. Sebastian Vettel ekkor a 11., Valtteri Bottas a 12. helyen szerénykedett.

Az élmezőnyből elsőként éppen a finn merészkedett ki a szuperlágy gumikon a második etapja során. Az egyelőre bizonytalannak tűnő, többet is hibázó egyszeres futamgyőztes ezzel is csak a 3. helyre kapaszkodott fel, 0,4-es hátránnyal.

Vettel első próbálkozását már kisebb baleset zavarta meg. 33 perc elteltével Danyiil Kvjat azt prezentálta, hogyan kell Pirellivel Pirellit rombolni. Az egyik jobbosból agresszíven kigyorsítva megiramodott az autója hátulja, és jobb hátsó kerekével ledarált egy Pirelli-reklámfeliratot. Miután a törmelék a pálya szélén maradt, a versenyirányítás rövid időre a virtuális biztonsági autót „küldte pályára”.

A falat egyébként nemcsak az orosz érintette. Korábban az egyik Force India, aztán Max Verstappen és Felipe Massa is veszélyesen közel merészkedett hozzá.

Közel háromnegyed órát kellett várni arra, hogy valaki megszorongassa Verstappent. Vettel 1:43,615-ös körrel vette át a vezetést a szuperlágy gumin, de a holland ugyanezen gumitípuson szintén gyorsult, s egy csapásra vissza is vette az első helyet: 1:43,362-es időt futott. Következett Raikkönen, aztán Bottas, de mindketten elmaradtak tőle egy tizeddel.

A javításoknál már csak a kicsúszások jöttek sűrűbben, a szabadedzés pedig kezdett önmaga karikatúrájává válni. Az első etapok tucatnyi hibáját újabbak követték. Hamilton, Alonso és Verstappen is a bukótérbe menekítette autóját, Vettel és Massa pedig kötelékben csúszott ki a 8-as kanyarnál, dugót kialakítva ott. A brazil alig találta a hátramenetet, így az előtte álló Ferrarinak meg kellett várnia, amíg kitolat a szalagkorlátok közül.

Pár perccel később aztán már a pályán is dugó lett, Jolyon Palmernek hívták, aki a 8-as kanyarnál ugyanazt a hibát követte el, amit Pérez az első edzésen. Jobb kerekével a kitüremkedő falnak hajtott, majd meg is pihent ott. Egyre többen rebesgetik, hogy akár már a nyári szünetben véget érhet renault-s pályafutása, és ez az újabb hiba aligha javít a helyzetén.

Ezúttal is piros zászlós megszakítás következett, melynek köszönhetően úgy 10 percet veszített a mezőny. A hosszú etapokra fél órájuk maradt, ám volt, akinek a lendülete már pár kilométer megtétele után elfogyott. „Motor” – jött a mindent elmondó kommentár a lelassuló Fernando Alonsótól, akinek idén lassan a világ minden táján lesznek pályabíró ismerősei… Miután kiszállt, és megfékezte üresen elszabaduló McLarenjét, előbb számon kérte rajtuk, miért neki kell elkapnia a guruló fenevadat, aztán a kerítés mellől nézte a szerencsés többieket, akik nem Honda-motort használnak…

A hajrában az eredmény már nem változott, de az edzés képe sem: jöttek az újabb kicsúszások, a panaszok a gumikra és a forgalomra. Hamiltonnak és Räikkönennek volt egy meleg pillanata az első kanyarnál, ahol majdnem egymásba csúsztak; Bottas és Massa is teljesen kockásra fékezte az első abroncsát, a finn és Hamilton ráadásul a vártnál hamarabb be is fejezte a körözést.

A Ferrarik biztató köridőket produkáltak megtankolva, de a nap meglepetését a kis leszorítóerővel köröző Red Bullok vártnál jobb formája jelentette. Ám hogy még a leintés előtti pillanatokban is legyen egy csavar: a pénteken verhetetlen Verstappen pár másodperccel a vége előtt elfékezte magát az első kanyarban, és mivel túl későn választotta a bukóteret, végül összetörte Red Bullját….

Két Verstappen-elsőség keserű zárással, megszámlálhatatlan számú kicsúszás és két piros zászló – flúgosabban nem is kezdődhetett volna az Azeri Nagydíj. Már kíváncsian várjuk, milyen fordulatokat tartogat a folytatásban! Folytatás szombaton a harmadik szabadedzéssel, amely 11:55-ös műsorkezdéssel újra élőben lesz követhető az M4 Sporton és az m4sport.hu-n.

Azeri Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény:

Versenyző Csapat Idő Különbség Kör
1. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:43,362 36
2. Valtteri Bottas Mercedes 1:43,462 +0,100 32
3. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:43,473 +0,111 34
4. Kimi Räikkönen Ferrari 1:43,489 +0,127 35
5. Sebastian Vettel Ferrari 1:43,615 +0,253 35
6. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:44,113 +0,751 27
7. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:44,306 +0,944 34
8. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:44,321 +0,959 27
9. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:44,484 +1,122 37
10. Lewis Hamilton Mercedes 1:44,525 +1,163 23
11. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:44,609 +1,247 33
12. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:45,515 +2,153 15
13. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:45,733 +2,371 34
14. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:45,831 +2,469 33
15. Nico Hülkenberg Renault 1:46,003 +2,641 29
16. Jolyon Palmer Renault 1:46,061 +2,699 17
17. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:46,174 +2,812 28
18. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:47,150 +3,788 25
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:47,347 +3,985 25
20. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:47,722 +4,360 22

A további program:

szombat:
3. szabadedzés 12.00
időmérő edzés 15.00

vasárnap:
futam 15.00

fotó: Getty Images

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s