Daniel Ricciardo: „Alig hiszem, hogy nyertem!”

Az őrületes Azeri Nagydíjat a Red Bull versenyzője, Daniel Ricciardo nyerte meg. Az ausztrál pilóta mögött a Mercedes finn versenyzője, Valtteri Bottas, míg a dobogó harmadik fokára a Williams újonc sportolója, Lance Stroll állhatott fel. A futam követően mindhárman elégedetten nyilatkoztak – számolt be az m4sport.hu.

Daniel Ricciardo, Red Bull – 1. hely

Alig hiszem, hogy nyertem! Azt tudtuk, hogy a dobogóra van esélyünk, főleg az újraindítás után, és hallottuk azt is, hogy Lewisnak (Hamilton) gondjai voltak. Amikor visszaestem a 17. helyre nem is gondoltam rá, hogy nyerhetek. Minden pénzem feltettem volna rá, hogy nem fogok! Őrült verseny volt, tavalyra pont ilyet vártunk, rengeteg biztonsági autóval és eseménnyel. Most megkaptuk. Tegnap csalódott volta ma hibám miatt, de tudtam, hogy ma máshogy lesz. Ki kellett maradnunk a bajból, és ez sikerült. Köszönöm a csapatnak, hogy célba hozhattuk az autót, és nyerhettem! Tényleg nem tudom, mit mondjak. A levezető körömön már úgy kuncogtam, mint egy kisgyerek.”

Valtteri Bottas, Mercedes – 2. hely

Ahogyan Daniel is mondta, őrületes futam volt! Annyi dolog történt. Az elején még egy kör hátrányban is voltam, de a biztonsági autó alatt visszavehettem a helyem, majd utol kellett érnem a mezőnyt. Igazából ez is azt mutatja, hogy sosem szabad feladni, mert nem tudhatod, mi történik a futam alatt. Leszegett fejjel kell előre menned! A csapatnak sikerült megjavítani az autót a piros zászló alatt. Kár, hogy Daniel messze volt, de azt nézve hol voltam az elején, ez remek eredmény. A verseny elején a kettes kanyarban, a bejáratnál én a belső íven voltam, Kimi a külsőn, és már nem volt elég hely. Rá kellett mennem a rázókőre, ami megdobta az autót, és már nem tudtam az íven maradni. Szerintem ez egy tipikus versenybaleset volt. Pech, hogy újra Kimivel történt.

Lance Stroll, Williams – 3. hely

Nem is tudom, mit mondjak! Igazán hektikus futam volt. Sokan ütköztek és összetörték az autójukat. Sikerült hideg fejjel vezetnem és kimaradnom a bajból. Eljutottam a végéig és a tempóm is nagyon jó volt. Valtterivel szemben elveszítettem a pozíciót, de szerintem ez volt az egyik legszorosabb befutó. Egymás mellett értünk be! A hétvége elején nem hittem volna, hogy felállhatok a dobogóra.

fotó: Getty Images

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

