Magyar idő szerint vasárnap reggel 8:00-kor elkezdődik az idei szezon első versenye, az Ausztrál Nagydíj. Vajon ki fogja megállítani a Red Bullokat? Lesz meglepetés? Élőben beszámolunk a versenyről. Tartsatok velünk!
Összefoglaljuk az eddigi híreket:
– Forma-1: 2011-es szabályok
– F1: Már hangolódik a hétvégi futamra Alonso, Massa, Vettel és Webber
– F1, Ausztrál Nagydíj: Ismerkedjünk meg az Albert Parkkal
– F1, AusztrálGP: Előzetes a kezdésig
– F1, Ausztrál Nagydíj: Webber volt a leggyorsabb az első szabadedzésen
– F1, Ausztrál Nagydíj: Buttoné a második szabadedzés
– F1, Ausztrál Nagydíj: Egy perc néma csenddel kezdődik a verseny
– F1, Ausztrál Nagydíj: Vettel agyon vert mindenkit az időmérő előtt
– F1, Ausztrál Nagydíj, időmérő: Vettel megnyerte a pole-t! – a kibeszélő-show (élő)
– A rajtrács:
Rajtsorrend az időmérő edzés alapján:
1. sor: Sebastian Vettel (német, Red Bull), Lewis Hamilton (brit, McLaren)
2. sor: Mark Webber (ausztrál, Red Bull), Jenson Button (brit, McLaren)
3. sor: Fernando Alonso (spanyol, Ferrari), Vitalij Petrov (orosz, Renault)
4. sor: Nico Rosberg (német, Mercedes), Felipe Massa (brazil, Ferrari)
5. sor: Kobajasi Kamui (japán, Sauber), Sébastien Buemi (svájci, Toro Rosso)
6. sor: Michael Schumacher (német, Mercedes), Jaime Alguersuari (spanyol, Toro Rosso)
7. sor: Sergio Perez (mexikói, Sauber), Paul di Resta (brit, Force India)
8. sor: Pastor Maldonado (venezuelai, Williams), Adrian Sutil (német, Force India)
9. sor: Rubens Barrichello (brazil, Williams), Nick Heidfeld (német, Lotus Renault)
10. sor: Heikki Kovalainen (finn, Lotus), Jarno Trulli (olasz, Lotus)
11. sor: Timo Glock (német, Virgin), Jerome d’Ambrosio (belga, Virgin)
12. sor: Vitantonio Liuzzi (olasz, Hispania), Narain Karthikeyan (indiai, Hispania)
A reakciók:
– Vettel, Hamilton és Webber első szavai az időmérő után – írja a vezess.hu.
– Döbbenet a Mercedesnél – írja a vezess.hu.
– Alonso elégedetlen – olvasható a vezess.hu-n.
– KERS nélkül is jobb volt a Red Bull
– Megintették a bírák Schumit, Rosberget és Hamiltont – írja az automenedzser.hu.
Pályainfo és kezdés
Pályabejáró
Épült: 1996
Versenyek: Formula1, Formula 3,
Pálya hossza: 5303méter
Versenytáv: 58kör, 307,574km
Kanyarok: 16
Körrekord: 1:29:919 Sebastian Vettel (Red Bull) 2010
2011. Március 25.-Március 27. – Ausztrál GP:
Március 27. (vasárnap)
futam – 8:00-10:00 (TV: RTL Klub 7:40-től, német RTL)
—————————————————————————————————————————————————-
07:00: Sok szeretettel köszönjük a Forma1-es rajongókat. Egy óra múlva megkezdődik hivatalosan is a 2011-es Formas1-es idény.
07:05: A versenyzők a verseny előtti kötelezettségüket tették meg, miután részt vettek a parádén és a fotózáson.
07:15: A BBC egyik szakkommentátora, az egykori csapattulajdonos és vezető, Eddie Jordan szerint a tavalyi szezon szenzációs év volt, de igén még jobb lehet, köszönhetően az új gumiknak.
07:25: A BBC másik szakkommentátora, David Coulthard pénteken benézett a z egykori csapatához, a McLarenhez. A skót azt közölte, hogy mindenki elégedett a brit istállónál az új csomagnak, az autó sokkal stabilabb lett.
07:30: Mostantól kezdve 15 percig van arra mód, hogy a pilóták elfoglalják a helyüket a rajtrácson.
07:31: Melbourne-ben kissé felhős, de olykor-olykor ki süt a nap is, 19-20 Celcius fok van.
07:35: A mai versenyen 22-en fognak részt venni, ugyanis a szombati időmérőn a Q1-ben a Hispánia 107%-on túl teljesített, így nem vehetnek részt a mai versenyen. Az újoncok közül a mexikói Sergio Perez fog kezdeni a legjobban, hiszen 13. helyen kvalifikálta magát.
07:38: A német RTL-nek nyilatkozik a címvédő Sebastian Vettel.
07:40: Idén új gumik lesznek a versenyen, az olasz Pirelli szállítja a csapatoknak. Több színnel fogják jelezni, ki milyen abronccsal megy.
A hat szín:
Esőgumi – narancssárga
Intermédia – világoskék
Szuper-lágy – piros
Lágy – sárga
Médium – fehér
Kemény – ezüst
07:43: 17 perc és kezdődik a verseny!
07:44: A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a BBC Radio 5-nak nyilatkozva elmondta, hogy tegnap nem használták a KERS-t, azonban, hogy a mai versenyen fogják-e alkalmazni? Titokzatos volt, és nem is adott rá választ.
07:45: Egy perces gyászszünet a Japán áldozatokért…
07:50: Tíz perc és kezdődik a verseny!
07:51: Vettel a rajtrácson elmondta, hogy “Egészen jó időmérő edzés, mi nagyon boldogok voltak együtt. De ez a történelem, hogy van egy hosszú verseny áll előttünk. Rengeteg dolog történhet.”
07:55: Már csak öt perc és kezdődik a verseny!
07:58: Mindenki már a kocsiban ül.
08:00: Elkezdődött a felvezető kör.
08:01: A pilóták keményen melegítik a Pirelli új abroncsait.
08:03: Visszaérkeztek a fiúk a rajtrácsra.
08:04: Elkezdődött a verseny!
08:04: Vettel szenzációsan el kapta a rajtot, feljött Petrov, viszont Alonso visszaesett. Baleset nélkül jött el mindenki.
08:05: A második kör elején Schuminak be kellett jönnie, mert defektet kapott.
08:08: Button keményen támadja Massát.
08:10: Az ötödik körben járunk, a leggyorsabban Hamilton ment, 1:32:582. A sorrend, így áll jelenleg: Az első 10: Vettel, Hamilton, Webber, Petrov, Massa, Button, Rosberg, Alonso, Kobayashi, Di Resta.
08:15: Körök óta a Massa-Button csata zajlik. Vettel csendben vezet.
Érdekesség a 8. körből:
– Massával közölték a rádión keresztül, hogy túl vannak terhelve a Ferrari fékei, és állítson az erőegyensúlyon. A brit nem szakad le a brazilról. A brit folyamatosan keményen támadja a Ferrari versenyzőjét.
– Button a KERS rendszert és a mozgatható hátsó szárnyat is használja Felipe ellen, de nem tud mit kezdeni a brazillal.
08:18: A 10. körben Webber arról beszélt rádión a Red Bullal, hogy mintha kezdene kopni a gumijai. Button próbálkozik, de nem megy!
08:19: A 11. körben Vettel is panaszkodik, fogynak a gumik.
08:21: A 12. körben Button megelőzte Massát, mintha nem szabályosan… Alonso is megelőzte a brazilt
08:21: a 13. körben webber bejött a boxba, gumit cserélt, felrakták a keményebb keverékű gumit.
08:23: Alonso a boxban, kerékcsere. A spanyol lágy gumit kapott.
08:24: Kiírták, vizsgálják a Button-Massa párviadalt. A sportfelügyelő bírók vizsgálják az előzést.
08:25: A 15. körben Vettel a boxban, kerékcsere.
08:25: Hamar megszületett a döntés: Button boxutca áthajtást büntetést kapott.
08:26: A 16. körben, így áll a sorrend: Hamilton, Petrov, Button, Vettel, Rosberg, Kobayashi, Buemi, Sutil, Buemi, Heidfeld, Massa, Perez, Alguersuari, Kovalainen, Di Resta, Barrichello, Trulli, Glock, D’Ambrosio, Schumacher, Maldonado.
08:28: Vettel kívülről előzte meg Buttont. Hamilton a boxban, és lágyat kapott.
08:30: Button a boxba, letöltötte a büntetését.
08:32: A 19. körben járunk, így áll a sorrend Az első 15: Vettel, Hamilton, Webber, Button, Petrov, Alonso, Massa, Perez, Rosberg, Kobayashi, Barrichello, Buemi, Di Resta, Sutil, Heidfeld.Schumi, csak a 20.
08:34: Button is cserélt. A brit a 12. helyre jött vissza.
08:37: A 22. körben Kovalainen kiesett.
Egyelőre nincsenek előzések, amire vártunk… Kers kontra szárny állítás.
08:38: A 23. körben Schumi kiállt. Szegény német, a kocsija feladta…
08:39: Rubens Barrichello oldall kilőtte Nico Rosberget. Előzni akart a brazil, de minek. A Mercinek annyi. Jól indul nekik ez az év…
08:41: A 25. körben Barrichello a boxban. Valószínűleg büntetést fog kapni…
08:42: Button megelőzte Kobayashit.
08:43: Már vizsgálják az esetet, a Barrichello-Rosberg ütközést.
08:44: Webber a boxban, a második kerékcserével.
08:45: No, beindult a kerékcsere a csapatoknál.
08:46: A 29. körben, így áll a sorrend: Vettel, Hamilton, Petrov, Massa, Webber, Alonso, Button, Kobayashi, Buemi, Sutil, Di Resta, Heidfeld, Perez, Alguersuari, Barrichello, Trulli, D’Ambrosio.
Kiesett: Rosberg, Glock, Kovalainen, Schumacher, Maldonado.
08:47: A brazil megkapta a büntetését: boxutca áthajtást.
08:49: A 30. körben Rubens a boxban, és végrehajtja a büntetését.
08:51: Jön Alonso, elkapta a fonalat. Ha így halad, akkor elkaphatja Petrovot és Webbert.
08:53: Massa a boxban, kerékcsere. Alonso a verseny legjobb idejével száguld előre 1:30:081.
08:55: A 33. körben Hamilton kicsúszott, de visszajött. Egyre többet hibázik a brit.
08:58: A 36. körben Vettel arról panaszkodott a csapatnak rádión, hogy mintha nincs tapadása az autónak.
09:00: Hamilton a boxban, és Petrov is. Két cserével szeretnék befejezni a versenyt.
09:02: A 38. körben Button is kijött a gumikért.
09:02: A kérdés lesz-e változás a dobogón. Webber és Alonso küzd egymással.
09:05: A 39. körben, így áll a sorrend: Vettel, Hamilton, Webber, Alonso, Petrov, Massa, Button, Perez, Kobayashi, Buemi, Sutil, Di Resta, Heidfeld, Alguersuari, Barrichello, Trulli, D’Ambrosio.
09:06: A 41. körben járunk Webber kers nélkül versenyez, míg Alonso használja.
09:08: A 42. körben Webber bejött a boixba, és kereket cserél. Az ausztrál lágy gumit kapott.
09:09: Alonso a boxban. A spanyol kemény keverékű gumit kapott. A negyedik helyen van a Alonso.
09:10: A 44. körben így áll a sorrend: Vettel, Hamilton, Petrov, Alonso, Webber, Massa, Button, Perez, Kobayashi, Buemi, Sutil, Di Resta, Heidfeld, Alguersuari, Barrichello, Trulli, D’Amborio.
09:11: Elkezdődött a verseny! Webber-Alonso csata zajlik.
09:15: A 46. körben, így áll a mezőny Vettel, Hamilton, Petrov, Alonso, Webber, Massa, Button, Perez, Kobayashi, Buemi.
09:17: A 48. körben újra Button-Massa csata, és a brit külső ívről megelőzte a brazilt.
09:19: Kilenc körrel a vége előtt Massa a boxban, elfogytak a gumijai.
09:20: Nyolc körrel a vége előtt, így áll a sorrend: Vettel, Hamilton, Petrov, Alonso, Webber, Button, Perez, Kobayashi, Buemi, Massa. A spanyol megy előre, megpróbálja a lehetetlent, megszerezni a harmadik helyet.
09:24: Hat körrel a vége előtt Alonso hátránya Petroval szemben, már csak 4,6 másodperc. Massa időközben utolérte Buemit.
09:25: 5 kör van még hátra az évadnyitó versenyből. Vettel vezet, második Hamilton és a harmadik Petrov.
09:27: Az 55. körben Massa megelőzte Buemit.
09:28: Két és fél kör vége előtt már Alonso előtt van Petrov.
09:29: Két kör van még hátra a versenyből.
09:30: Elkezdődött az utolsó előtti kör.
09:32: Elkezdődött az utolsó kör!
09:33: Rajt-cél győzelmet aratva megnyerte a versenyt a címvédő Sebastian Vettel!
09:33: Hamilton, Petrov, Alonso és Webber a sorrend.
– A F1 történetének első orosz dobogósa lett, Vitalij Petrov!
– A mexikói Sergio Perez a legjobb újoncként a hetedik helyen végzett.
Ausztrál Nagydíj, verseny:
1. Vettel Red Bull-Renault 1h29:30.259
2. Hamilton McLaren-Mercedes + 22.297
3. Petrov Renault + 30.560
4. Alonso Ferrari + 31.772
5. Webber Red Bull-Renault + 38.171
6. Button McLaren-Mercedes + 54.300
7. Perez Sauber-Ferrari + 1:05.800
8. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1:16.800
9. Massa Ferrari + 1:25.100
10. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 kör
11. Sutil Force India-Mercedes + 1 kör
12. Di Resta Force India-Mercedes + 1 kör
13. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1 kör
14. Heidfeld Renault + 1 kör
15. Trulli Lotus-Renault + 2 kör
16. D’Ambrosio Virgin-Cosworth + 3 kör
Leggyorsabb kör: Massa, 1:28.947
Kiesők:
Glock Virgin-Cosworth 50
Barrichello Williams-Cosworth 49
Rosberg Mercedes 22
Kovalainen Lotus-Renault 19
Schumacher Mercedes 19
Maldonado Williams-Cosworth 10
Liuzzi HRT-Cosworth 1
Karthikeyan HRT-Cosworth 1
A bajnokság állása az első verseny után:
Egyéni:
1. Sebastian Vettel 25 pont
2. Lewis Hamilton 18
3. Vitaliy Petrov 15
4. Fernando Alonso 12
5. Mark Webber 10
6. Jenson Button 8
7. Felipe Massa 6
8. sebastian Buemi 4
9. Adrian Sutil 2
10. Paul di Resta 1
Konstruktőrök
1. Red Bull-Renault 35 pont
2. McLaren-Mercedes 26
3. Ferrari 18
4. Renault 15
5. Toro Rosso-Ferrari 4
6. Force India-Mercedes 3
A Red Bull-ban nem tudja, hogy volt-e KERS az autóban! Hát azt gondolom, hogy sokféle érvelést hallottunk már … 🙂
KedvelésKedvelés
Felvetek egy kérdést! Most, hogy jó a Renault és Nick elég gyengén muzsikál mi lesza jövő? Bruno Senna? Esetleg Kimi?
KedvelésKedvelés
Várjunk három-négy versenyt, aztán kiderül. Petrovnak kellett ez az egy év.
KedvelésKedvelés
Nem Petrovra gondoltam 🙂 Hanem a Robert helyettesre 🙂
KedvelésKedvelés
Tudom :).
KedvelésKedvelés
Button szépen előzött 🙂 Így kellett volna az elején!
KedvelésKedvelés
Érdekes ez a Red Bull KERS használata. Szerinted lesz ebből vizsgálat? Kissé gyanús..
KedvelésKedvelés
Ezt mondom az eleje óta, hogy gyanús, hogy nincs egyáltalán. Vagy valami nagy okosság van ami Adrian Newey-tól nem lenne meglepetés.
KedvelésKedvelés
Jön Alonso! Végre lesz izgalom, mert eddig…
KedvelésKedvelés
Bár a Renault ha jól taktikázik, akkor abban bízik, hogy még sokáig bírja és Alonso fennakad Webber-en.
KedvelésKedvelés
Talán, de majd kiderül, ha Petrov kereke cserél. kérdés hova jön vissza?
KedvelésKedvelés
A kérdés az, hogy Petrov meg tudja-e csinálni 3 kiállással? Mert ha igen akkor még pontosan egyező kiállásaik vannak, de előbb utol kell érni és 1mp-es különbséggel számolva még 15 kör kellene (az pedig már az utolsó 10 körön belül lenne)
KedvelésKedvelés
Pontosan csak 2-vel
KedvelésKedvelés
További érdekességek:
– Heidfeld tudott javítani, de sokkal lassabb, mint a csapattársa Petrov.
– Az utolső 2010-es versenyen Petrov maga mögött tartotta Alonso-t …. ez történik most is.
KedvelésKedvelés
Megkezdődtek a második kerékcserék és még csak féltávnál vagyunk
KedvelésKedvelés
Még két kerékcsere lesz?
KedvelésKedvelés
Hát szerintem itt jön a játék… ha két lágyat használnak (lásd Webber és Alonso – eddig) akkor feltehetően még egyszer kell jönni.
A különbség a 2 fajta gumi között nagynak tűnik…
KedvelésKedvelés
Button ezen a versenyen kitapasztalja, hogy miként lehet hatékonyan használni az újításokat.
KedvelésKedvelés
Rubens úgy viselkedik, mint egy kezdő 😦
KedvelésKedvelés
Rubens, de nagyot hibázott. Ez a versenyláz (?).
KedvelésKedvelés
Viszont érdekes, hogy Button és Rubens ugyanazt a büntetést kapta, miközben az egyik nem ütött ki senkit, a másik pedig nullázott egy versenyzőt. Button egy előzésnél előnybe került. Rubens előnybe került, de olyan helyen ahol nem volt indokolt.
KedvelésKedvelés
Egy két érdekesség a mezőnyből:
– Paul Di Resta Adrian Sutil előtt van, de lassabb, mint Sutil!
– A Lotus Renault még körönként 1 mp-el lassabbnak tűnik.
– Schumacher nem tud feljönni hátulról. A körideje nem sokkal jobb, mint a Lotus Renault-é.
KedvelésKedvelés
Közben Schumacher kiállt! Feltehetően az autó sérült a rajtnál!
KedvelésKedvelés
Nagyon gyanús, hogy vagy nagyon más fajta KERS van a Red Bull-ban vagy egyáltalán nincs és a súllyal tudnak játszani.
KedvelésKedvelés
A futam után ki fog ez derülni…
KedvelésKedvelés
Úgy tűnik, hogy a célegyenesben kevés lesz a sok állítási lehetőség ahhoz, hogy előzés legyen.
KedvelésKedvelés
Az év kérdése ez lehet Kers kontra hátsó szárny állítás.
KedvelésKedvelés
Ez biztos! De ne felejtsük el, hogy az Ausztrál nagydíj minden évben nagyon más, mint a többi! Így nem sokat jelent, hogy itt mit látunk!
KedvelésKedvelés
Ez egy dolog, de ennyire…
KedvelésKedvelés